خواص آووکادو برای سرطان سینه چیست؟

خواص آووکادو برای سرطان سینه
خواص آووکادو برای سرطان سینه

عوامل مختلفی در هنگام ابتلای افراد به سرطان سینه نقش دارند از جمله محیط، ژنتیک، سابقه خانوادگی و سبک زندگی.

ما نمی‌ توانیم همه این‌ ها را کنترل کنیم اما می‌ توانیم سعی کنیم سالم غذا بخوریم و ورزش منظم داشته باشیم که هر دو می‌توانند به محافظت در برابر سرطان کمک کنند.

آووکادو در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. این میوه چندین ماده مغذی کلیدی دارد و می توان آن را به روش های مختلف خورد. این میوه همه کاره و خوش طعم حتی ممکن است در برابر سرطان سینه اثر محافظتی داشته باشد.

در ادامه این مقاله به بررسی فواید درمانی آووکادو برای پیشگیری از سرطان سینه می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای آووکادو برای سرطان سینه

در حالی که آووکادو به هیچ وجه یک درمان معجزه آسا نیست اما می تواند به یک رژیم غذایی متعادل و سالم کمک کند که می تواند شانس شما برای ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در بررسی تحقیقات در مورد فواید سلامتی بالقوه آووکادو شواهدی را بررسی کردند که نشان می‌ دهد عصاره‌ های خاص آووکادو می‌ توانند رشد سلول‌ های سرطان پروستات و سلول‌ های سرطان دهان را کاهش دهند.

این بررسی به این نتیجه رسید که فیتوکمیکال های (ترکیبات شیمیایی فعال در گیاهان) موجود در آووکادو آن ها را به طور بالقوه برای پیشگیری از سرطان مفید می کنند. با این حال تحقیقات بسیار کمی در مورد خود سرطان سینه وجود دارد.

تا به امروز هیچ مطالعه ای وجود ندارد که به طور خاص آووکادو را با کاهش خطر لبتلا به سرطان سینه مرتبط کند.

اما آووکادو بخشی از یک رژیم غذایی سالم است که برای سلامت سینه مفید می باشد. یکی از نمونه‌ های رژیم غذایی سالم، رژیم مدیترانه‌ ای است که شامل مصرف روزانه سبزیجات، میوه‌ ها، آجیل و غلات کامل و خوردن پروتئین‌ های بدون چربی فقط چند بار در هفته است.

گفته می شود زنانی که رژیم غذایی با چربی حیوانی بالا می خورند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند. یک رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای کم چرب و سرشار از چربی های تک غیراشباع ممکن است بخشی از این که چرا این رژیم خاص برای سلامت سینه مفید است را توضیح دهد.

مواد مغذی موجود در آووکادو

آووکادو منبع خوبی از چربی های سالم و همچنین سایر مواد مغذی مهم است که به حفظ سلامت کلی کمک می کنند. برخی از این عناصر غذایی در کاهش خطر سرطان سینه مفید هستند.

روغن زیتون و آووکادو غذاهایی با سطوح بالایی از چربی‌ های تک غیراشباع هستند. تحقیقات قبلی کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه تهاجمی را در زنانی که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون مصرف می کنند نشان داده است.

ویتامین های گروه B

ویتامین های B به شما کمک می کنند تا غذا را به انرژی تبدیل کنید. آن ها همچنین از سیستم عصبی و رشد سلول های خونی حمایت می کنند. یک پیمانه آووکادوی خام حدود 30 درصد فولات مورد نیاز روزانه و همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین B6 و نیاسین را به شما می دهد.

گزارشی در سال 2011 میزان سرطان سینه را در طی یک دوره 9 ساله در زنانی که دسترسی کمی به غذاها و مکمل های غنی شده داشتند دنبال کرد. این افراد بیشتر مواد مغذی خود را از منابع فرآوری نشده دریافت می کردند.

مشخص شد زنانی که ویتامین B بیشتری مصرف می‌کنند میزان ابتلا به سرطان سینه کمتری دارند.

لوتئین

لوتئین یک کاروتنوئید و یک رنگدانه گیاهی طبیعی است که در آووکادو یافت می شود. مطالعه ای در سال 2018 توانایی لوتئین را برای تداخل با رشد سلول های سرطان سینه بررسی کرد.

محققان به این نتیجه رسیدند که لوتئین ممکن است در مبارزه با سرطان سینه دارای پتانسیل باشد.

آووکادو سرشار از لوتئین است که با سلامت چشم نیز مرتبط می باشد. یک مطالعه چینی در سال 2014 نشان داد که سطوح بالای لوتئین سرم با کاهش 51 درصدی خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. مصرف رژیم غذایی سرشار از لوتئین و سایر آنتی اکسیدان های طبیعی نیز ممکن است به مزایای محافظتی رژیم مدیترانه ای در زنان یائسه کمک کند.

فیبر

یک فنجان آووکادوی خام حدود 10 گرم فیبر را فراهم می کند که حدود 40 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر غذایی است. بر اساس یک منبع معتبر در سال 2012 رژیم های غذایی سرشار از فیبر ممکن است به محافظت در برابر سرطان سینه کمک کنند.

خلاصه

اگرچه یک سبک زندگی سالم نقش مهمی در کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه ایفا می کند اما ما نمی توانیم ژنتیک خود را کنترل کنیم. اگر به سرطان مبتلا شوید گزینه های درمانی بسیار بیشتری نسبت به سال های گذشته وجود دارد و همچنان داشتن یک رژیم غذایی سالم مفید است.

هنگامی که در حال گذراندن مراحل تشخیص و درمان سرطان هستید، تمرین خودمراقبتی و برقراری ارتباط با دیگرانی که درک می‌کنند در چه شرایطی قرار دارید نیز می‌تواند کمک کند.

همچنین بخوانید : فواید آووکادو برای زنان باردار

منبع : healthline