ارزانترین و گرانترین پنیر پیتزا

ارزانترین و گرانترین پنیر پیتزا
ارزانترین و گرانترین پنیر پیتزا

ارزانترین و گرانترین پنیر پیتزا

اکثر مردم دنیا به غذاهایی که با پنیر پیتزا تهیه می‌شود، علاقه زیادی دارند. این ماده غذایی انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها قیمت بالا و برخی نیز ارزان‌تر هستند. هر یک از این پنیرها برای یک غذای مخصوص کاربرد دارد. برای مثال پنیر ریکوتا، برای درست کردن لازانیا، پیتزا و برخی سالادها استفاده می‌شود. همچنین می‌توان به پنیر پارمزان اشاره کنیم که برای درست کردن سالاد سزار، ماکارونی، سوپ و اسپاگتی کاربرد دارد. قیمت هر یک از این پنیرها نیز با همدیگر متفاوت است. اگر می‌خواهید بدانید ارزانترین و گرانترین پنیر پیتزا چه محصولی است، این مطلب را تا انتها بخوانید.

آشنایی با انواع پنیر پیتزا

این پنیر آشپزی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

·پنیر موزارلا

·پنیر پروولون

·پنیر چدار

·پنیر پارمزان

·پنیر گودا

·پنیر گرویر

·پنیر ریکوتا

هر یک از این پنیرها از نظر خاصیت کششی، نقطه ذوب، بافت و طعم با یکدیگر متفاوت هستند. اما در نهایت می‌توانید از همه این پنیرها و یا از چند محصول همزمان برای تهیه غذا استفاده کنید.

نحوه انتخاب پنیر برای پیتزا

آشپزهای حرفه‌ای خوب می‌دانند که پنیری که باید برای پیتزا، ذرت مکزیکی، لازانیا و …. استفاده کنند، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. به طور کلی همیشه گرانترین برندها محصولاتی تولید می‌کنند که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

-قابلیت ذوب شدن: وقتی یک پنیر کیفیت بالایی داشته باشد، به صورت یکنواخت ذوب می‌شود و هیچ توده‌ای ذوب نشده‌ای در آن باقی نمی‌ماند.

-خاصیت کششی: پنیر پیتزای باکیفیت همیشه بعد از ذوب شدن بیشتر کشدار می‌شود و اغلب طرفدارهای غذاهای فست فودی هم این ویژگی پنیر پیتزا را می‌پسندند.

-داشتن چربی کافی: گرانترین پنیر پیتزای بازار دارای چربی بیشتری است. اگر به دنبال محصولات ارزان‌تر هستید، میزان چربی آن‌ها کمتر است و به همین دلیل پخت، کشدار نمی‌شوند.

-طلایی شدن پنیر: وقتی گریل بالای فر را روشن کنید، باید پنیر پیتزا بعد از ذوب شدن، بدون اینکه بسوزد، طلایی رنگ شود.

انواع پنیر پیتزای موجود در بازار

با توجه به اینکه یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت پنیر پیتزا، نوع محصول است، بهتر است با انواع آن آشنا شوید.

پنیر موزارلا و کاربرد آن

یکی از انواع پنیر پیتزاها، موزارلاست که بافت سبک و رنگ کرمی دارد. اصل پنیر موزارلا برای کشور ایتالیاست که برای تهیه آن از شیر بوفالو استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک پنیر خوب و باکیفیت هستید، باید روی پاکت آن را نگاه کنید که از شیر گاومیش تهیه شده است یا گاو.

بیشتر برندها اکنون از شیر گاو برای تهیه این محصول استفاده می‌کنند که اغلب قیمت مناسبی دارد. اما پنیر موزارلایی که از شیر بوفالو تهیه شده است، قیمت بالاتری دارد.

پنیر پروولون

یکی دیگر از انواع پنیر پیتزا، پروولون نام دارد که نوعی پنیر نیمه سخت ایتالیایی است و به عنوان دومین پنیر محبوب برای طبخ انواع فست فود استفاده می‌شود. در بسیاری از رستوران‌ها پنیر پروولون را با سایر پنیرها ترکیب می‌کنند. این پنیر طعم تقریبا شیرین و بافت خامه‌ای دارد و می‌توانید آن را به پنیر موزارلا اضافه کنید. قیمت پنیر پروولون نسبت به سایر محصولات کمتر است. البته زمان خرید به تاریخ تولید آن توجه داشته باشید که کهنه‌تر باشد. در این صورت طعم بهتری خواهد داشت.

پنیر چدار

یکی دیگر از انواع پنیر پیتزا، پنیر چدار است که جز محبوب‌ترین پنیرها برای درست کردن فست فود به شمار می‌رود. این نوع پنیر قیمت کمتری نسبت به موزارلا دارد و در برابر حرارت مقاومت زیادی ندارد. به همین دلیل زمان استفاده آن را با موزارلا ترکیب می‌کنند. همچنین این پنیر بعد از ذوب شدن، خاصیت کششی زیادی ندارد که با رنگ نارنجی شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید پیتزای شما خوشرنگ شود، می‌توانید در کنار موزارلا از چدار نیز در آن استفاده کنید.

پنیر پارمزان

از دیگر پنیرهایی که برای درست کردن پیتزا، لازانیا و …. استفاده می‌شود، پارمزان نام دارد. این پنیر را می‌توانید روی غذای خود ریش ریش و خرد کنید. این پنیر قابلیت پخته شدن در فر را ندارید و به دلیل طعم لطیف و خشک باید بعد از پخته شدن غذا، آن را روی غذای خود بریزید. به این صورت که ابتدا غذا را با موزارلا بپزید و بعد از بیرون آوردن، پنیر پارمزان را خرد کرده و روی آن بریزید. در واقع این پنیر بیشتر به غذای شما طعم خوب می‌دهد.

پنیر گودا

این پنیر با بافت نیمه جامد، طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد و محبوبیت آن بیشتر به دلیل بافت صاف است. پنیر گودای کهنه همیشه قیمت بیشتری نسبت به محصولات تازه تهیه شده دارند. زیرا از میزان رطوبت آن کاسته شده است و در مقابل طعم بهتری دارد. این پنیر را می‌توان با گوشت و مرغ کباب شده نیز استفاده کرد که طعم بهتری به غذای شما می‌دهد. این محصول هم جز ارزانترین پنیر پیتزای بازار است.

پنیر گرویر

از این پنیر هم برای تهیه فست فود استفاده می‌شود که بافت سفت دارد، اما خیلی زود ذوب می‌شود و طعم ملایمی دارد. طعم آجیلی این پنیر آن را برای درست کردن غذا مناسب می‌کند. این پنیر کشش بالایی دارد و می‌توانید از آن به همراه موزارلا برای درست کردن انواع غذا از جمله پیتزا، لازانیا، پاستا و … استفاده کنید.

پنیر ریکوتا

یکی دیگر از بهترین پنیرهایی که قیمت مناسبی دارد، پنیر ریکوتا نام دارد. پنیرهای اصلی با استفاده از آب پنیر تهیه شده از شیر گاومیش یا شیر بز بدست می‌آید که نمونه‌های بی‌کیفیت‌تر و ارزان‌تر آن با استفاده از آب پنیر باقی مانده از شیر گاو تهیه می‌شود. این پنیر طعم شیرین دارد و در دماهای بسیار بالا حالت خود را حفظ می‌کند و خیلی دیر ذوب می‌شود.

پنیر ریکوتا به جایی اینکه کشش داشته باشد، به شکل کرمی است.

در آخر

انواع و اقسام پنیر پیتزا برای درست کردن غذاهای متنوع فست فود و سالاد در بازار موجود است که برخی قیمت بالایی دارند. گرانترین نوع پنیر پیتزا، موزارلاست که خاصیت بیشتری دارد و بعد از ذوب شدن، حالت کششی بیشتری به غذای شما می‌دهد. سایر پنیرهایی که در اینجا به آن پرداخته شد، می‌توانند همراه با موزارلا برای درست کردن غذا استفاده شوند.