چند نکته طلایی برای لاغری شکم

لاغری شکم از دغدغه‌های بسیاری از افراد است و به همین جهت به دنبال راهکاری سریع و موثر هستند تا وضعیت جسمانی و سلامتی خود را بهبود ببخشند.

چربی اضافی در ناحیه شکم علاوه بر اینکه زیبایی ظاهری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، منجر به مشکلات سلامتی مختلف می‌شود، به همین جهت لاغری شکم بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

ما در این مقاله راهکارهای موثری آورده‌ایم که با عمل کردن به آنها متوجه لاغری شکم خود تا حد زیادی می‌شوید. گاهی ممکن است هیچ روشی برای افرادی که چربی زیادی در شکم و پوست شل شده‌ای در این ناحیه دارند موثر نباشد.

به همین جهت توصیه می‌شود برای لاغری شکم به متخصص جراحی لاغری برای انجام ابدومینوپلاستی مراجعه کنید.

لاغری شکم

چه راهکارهایی موثر هستند

مواردی که برای لاغری در ناحیه شکم توصیه می‌شود به شرح زیر است:

تغذیه سالم

داشتن تغذیه سالم یکی از عوامل اصلی در کاهش چربی شکم است. مصرف غذاهایی با ارزش غذایی بالا، مانند میوه‌ها، سبزیجات و میان‌وعده‌های سالم به کاهش وزن کمک می‌کند و همچنین چربی در ناحیه شکم را نیز کاهش می‌دهد. دیگر نکاتی که باید در تغذیه خود رعایت کنید به شرح زیر است:

  • فیبر محلول مصرف کنید تا با جذب آب به صورت ژله‌ای شوند. همچنین به کاهش عبور سرعت غذا از سیستم گوارش نیز کمک کند.
  • الکل مصرف نکنید؛ چرا که این نوشیدنی تاثیر زیادی در ایجاد تجمع چربی در شکم دارد.
  • از مصرف مواد غذایی سرشار از چربی ترانس خودداری کنید؛ زیرا منجر به عوارض زیادی از جمله التهاب، بیماری قلبی، افزایش چربی در ناحیه شکم و مقاومت به انسولین می‌شود.
  • رژیم حاوی پروتئین بالا مصرف کنید؛ زیرا یک ماده مغذی مهم در کاهش وزن است. همچنین متابولیسم را افزایش می‌دهد و به حفظ توده عضلانی نیز کمک می‌کند.
  • مواد غذایی شیرین نخورید، قند فروکتوز دارد و در صورت زیاده‌روی، باعث بیماری‌های مزمن می‌شود. بیماری قلبی، دیابت نوع 2، کبد چرب و چاقی از عوارض مصرف آن است.
  • قند تصفیه شده یکی از عوامل اصلی در افزایش چربی شکم است. حتی مواد غذایی که قند طبیعی نیز دارند باید در مقادیر بسیار کم مصرف شوند. برای لاغری سریع شکم حتما از این موارد خودداری کنید.
  •  از نوشیدن آبمیوه خودداری کنید. شاید برای شما عجیب به نظر برسد با وجود اینکه آبمیوه سرشار از ویتامین و مواد معدنی است؛ اما قند بسیار بالایی دارد. اگر به مقدار زیادی بنوشید، باعث تجمع چربی در شکم خواهد شد.

مهارت‌ کنترل استرس

شاید تا الان نمی‌دانستید که استرس یکی از عوامل مهم در افزایش چربی در شکم است. از روش‌های کنترل استرس می‌توان به مواردی از جمله تمرینات یوگا، مدیتیشن و تکنیک‌های صحیح تنفس اشاره کرد.

عمل به این نکات می‌تواند به بهبود عملکرد هورمون‌ها و کاهش تجمع چربی در شکم کمک کند.

تمرینات موثر برای لاغری شکم

تمرینات مخصوص شکم عضلات این ناحیه را تقویت کرده و چربی را کاهش می‌دهد. تمریناتی مانند پلانک، و انجام حرکات مختلف پیلاتس به صورت چشمگیری به بهبود لاغری شکم کمک می‌کند.

لاغری شکم

ورزش هوازی یکی دیگر از راهکارهای موثر برای سلامتی کل بدن و سوزاندن کالری است. یکی از مواردی که برای لاغری سریع شکم به افراد پیشنهاد می‌شود، انجام تمرینات هوازی است.

تمرینات قدرتی نیز برای حفظ توده عضلانی در کنار تمرین هوازی بسیار مهم است. طبق شواهدی که وجود دارد افراد مبتلا به بیماری پیش دیابت، دیابت نوع 2 و بیماری کبد چرب متوجه کاهش چربی شکم می‌شوند.

خواب کافی

کمبود خواب می‌تواند تأثیر منفی بر فرآیند لاغری شکم داشته باشد. در حقیقت خواب کافی به تعادل هورمون‌ها کمک می‌کند و فرآیند متابولیسم را بهبود می‌بخشد.

محققان متوجه شدند افرادی که 5 ساعت یا کمتر در طول شبانه‌روز می‌خوابند، وزن بیشتری نسبت به افرادی که خواب کافی دارند خواهند داشت.

کلام آخر

لاغری شکم نیاز به دقت به بسیاری از نکات از جمله تغذیه سالم، تمرینات منظم، کنترل استرس و خواب کافی دارد. با توجه به نکاتی که در این مقاله برای شما ذکر کردیم، علاوه بر کمک به بهبود وضعیت عمومی خود، می‌توانید لاغری شکم را نیز تجربه کنید.

به یاد داشته باشید که هر تغییراتی در زندگی روزمره را باید متناسب با وضعیت جسمانی خود انجام دهید تا با تغییرات ناگهانی دچار عوارضی نشوید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت سومیتا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.