ورزش یوگا برای لاغری شکم و پهلو

یوگا به عنوان یک راهکار جامع برای لاغری شکم و پهلو، نه تنها به چربی‌سوزی و تناسب‌اندام کمک می‌کند، بلکه فواید بی‌شماری برای سلامتی جسم و ذهن به ارمغان می‌آورد. حرکات یوگا با درگیر کردن عضلات مختلف بدن، به‌خصوص عضلات مرکزی، به چربی‌سوزی در نواحی شکم و پهلو کمک می‌کند. علاوه بر این، یوگا با افزایش آگاهی و ذهن‌آگاهی، فرد را در انتخاب‌های سالم ‌تر در مورد غذا و سبک زندگی یاری می‌کند. تنفس صحیح و تمرکز در یوگا، به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند که این امر خود نقشی کلیدی در کاهش وزن و تناسب‌اندام دارد. همچنین، یوگا با افزایش کیفیت خواب، به تنظیم هورمون‌ها و متابولیسم بدن کمک می‌کند که این امر نیز در چربی‌سوزی و لاغری مؤثر است.

بنابراین، یوگا را می‌توان به عنوان یک روش طبیعی، مؤثر و پایدار برای لاغری شکم و پهلو در نظر گرفت که علاوه بر تناسب‌اندام، سلامتی جسم و ذهن را نیز به ارمغان می‌آورد.

یوگا برای لاغری

یوگا چیست؟

یوگا یک سیستم تمرینات فیزیکی، ذهنی و روانی است که در اصل از فلسفه‌های باستانی هندی نشأت‌گرفته است. این سبک شامل حرکات بدنی، تمرینات تنفسی و مدیتیشن است که به ‌منظور تحقق تعادل و هماهنگی بین بدن و ذهن انجام می ‌شود. یوگا فواید زیادی برای سلامتی جسم و ذهن دارد از جمله افزایش انعطاف‌پذیری، قدرت و تعادل، کاهش استرس و اضطراب، افزایش تمرکز و حافظه، بهبود کیفیت خواب و ارتقای آرامش و شادابی. یوگا برای همه افراد در هر سنی و با هر سطحی از آمادگی جسمانی مناسب است.

10 تا از فواید ورزش یوگا:

  1. افزایش انعطاف‌پذیری و قدرت
  2. کاهش استرس و اضطراب
  3. افزایش تمرکز و حافظه
  4. بهبود کیفیت خواب
  5. ارتقای آرامش و شادابی
  6. تقویت عضلات
  7. کاهش دردهای عضلانی و مفصلی
  8. کمک به لاغری و تناسب‌اندام
  9. بهبود عملکرد سیستم‌های مختلف بدن
  10. افزایش آگاهی و شناخت از خود

حال سؤال افراد این است که چطوری با یوگا لاغر شویم؟

یوگا برای لاغری

برای کاهش وزن به ورزش و تمرین نیاز است وتمرین های یوگا برای لاغری شکم و پهلو می‌تواند راهی مؤثر برای این امر باشد. یکی از دلایلی که افراد یوگا را به ‌عنوان ورزش انتخاب می ‌کنند، تأثیر آن در لاغری است. یوگا با کاهش استرس و اضطراب، هورمون کورتیزول را که نقشی کلیدی در ذخیره چربی در بدن دارد، کاهش می‌دهد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که یوگا برای رسیدن به وزن سالم، خوب عمل می ‌کند. نکته بسیار مهم این است که نباید توقع داشت با یک یا چند جلسه تمرینیِ محدود، به نتیجه دلخواه رسید. بدون شک رسیدن به اهدافتان، نیاز به ممارست و مداومت دارد. درست مانند هر فعالیت دیگری که نمی‌توان یک ‌شبه موفق شد. در مجموع، یوگا با ایجاد تعادل بین ذهن و بدن، به شما کمک می‌کند تا به طور پایدار و سالم وزن خود را کم کنید و به تناسب‌اندام برسید.

یوگا و ذهنآگاهی

یوگا موجب افزایش آگاهی افراد در زمینه‌های مختلف می‌شود. این مسئله می‌تواند ورزشکاران را نسبت به تأثیر غذاهای مختلف بر ذهن، بدن و روح آگاه‌تر کند. از این رو یوگا برای لاغری شکم و پهلو مناسب است. افردای که از طریق تمرینات یوگا، ذهن‌آگاهی را توسعه می‌دهند، بهتر می‌توانند در مقابل غذاهای ناسالم مقاومت کنند. آن‌ها با بدن خود هماهنگ می‌شوند تا بدانند چه زمان سیر هستند و چه زمان گرسنه و در صورت گرسنگی، کدام مواد غذایی به صلاح بدن‌شان است.

آموزش ذهن آگاهی دارای مزایای کوتاه‌مدت مثبتی در مورد پرخوری یا فعالیت بدنی است. تأثیر یوگا برای لاغری، غیرقابل انگار است؛ زیرا با تمرین‌های طولانی افراد نسبت به سبک تغذیه و میزان آن، تسلط کافی پیدا خواهند کرد. توصیه‌شده است که با شکم پر یوگا برای لاغری انجام نشود. انتخاب غذاهای سالم پیش از انجام یوگا برای کاهش وزن بسیار ضروری است. پس از چند جلسه یوگا، بدن نیاز بیشتری به غذاهای سالم پیدا می‌کند. آهسته جویدن و افزایش دقت و تمرکز هنگام خوردن هر لقمه از غذا منجر به مصرف کمتر غذا و خوراکی می‌شود.

تأثیر یوگا بر خواب برای کاهش وزن

خواب عمیق و باکیفیت نقشی کلیدی در سلامت جسم و ذهن ایفا می‌کند و از عوامل مهم در تناسب اندام و کاهش وزن است. کمبود خواب، هورمون‌های مرتبط با اشتها را به هم می‌ریزد و باعث افزایش میل به غذاهای ناسالم و پرخوری می‌شود. یوگا با ایجاد آرامش و کاهش استرس، به شما کمک می‌کند تا به خوابی عمیق‌تر و باکیفیت‌تر فرو روید. حرکات یوگا و تنفس عمیق، تنش عضلات را رها کرده و ذهن را آرام می‌کنند و به شما در داشتن خوابی راحت و بدون دغدغه کمک می‌کنند.

علاوه بر این، یوگا با افزایش هورمون ملاتونین که به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می‌کند، به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند. برای آن‌که خواب به کاهش وزن کمک کند، افراد باید ساعت خواب خود را روی 9 شب تا 6 صبح تنظیم کنند.

خواب و کاهش وزن، رابطه نامحسوسی با یکدیگر دارند. کم‌خوابی تأثیر منفی‌ای بر لاغری دارد. افرادی که خوابشان ناکافی باشد، توانایی از بین بردن چربی از بدنشان کاهش پیدا می‌کند. از سمت دیگر، کم‌خوابی باعث ضعف قوه خودکنترلی انسان می‌شود و اضطراب و استرس ناشی از آن، فرد را دچار پرخوری عصبی می‌کند. می‌توان گفت یوگا و تقویت ذهن در آن، موجب خواب کافی می‌شود و به‌تبع بر آرامش، لاغری و تناسب‌اندام تأثیر می‌گذارد. هراندازه تمرین طی مدت‌زمان طولانی انجام پذیرد و افراد ماه‌ها به این فعالیت مشغول باشند، فرایند کاهش وزن و کاهش چربی سرعت پیدا می‌کند.

کالریسوزی در یوگا

یوگا برای لاغری، تمرین‌های مختلفی دارد که هر تمرین به‌نوبه خود بخش‌های مختلفی از فیزیک بدن را درگیر می‌کند. سبک‌هایی با فعالیت فیزیکی بیشتر در یوگا مانند آشتانگا و وینیاسا، کمک می‌کنند تا کاهش کالری مصرفی و افزایش سوخت‌وساز در بدن سریع‌تر رخ دهد. علاوه بر این، برای تثبیت وزن نیز از این سبک‌ها بهره می‌برند. یوگای قدرتی یا داغ سبک دیگری است که برای عضله سازی و از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو انتخاب می‌شود.

ورزش یوگا باعث می‌شود سبک تغذیه و زندگی ناسالم، تغییر پیدا کند. حرکات فیزیکی یوگا برای لاغری، برای سرپا نگه‌داشتن بدن، کالری قابل‌توجهی را می‌سوزاند و در نتیجه شکم و پهلوی افراد به حالت طبیعی و خوش‌فرم تبدیل می‌شود. این نکته را نباید فراموش کرد که برای تحقق لاغری، خواب کافی و دوری از پرخوری بسیار ضروری و پراهمیت هستند.

مدت زمان انجام یوگا

بهترین مدت‌زمان برای انجام یوگا برای لاغری شکم و پهلو، 3 الی 6 روز در هفته است. افراد مبتدی می‌توانند از 30 دقیقه تمرین شروع کنند و به‌تدریج این زمان را افزایش دهند و به 90 دقیقه در روز برسانند. درصورتی‌که زمان بیشتری صرف تمرین یوگا شود، از بین بردن شکم و پهلو زودتر انجام می‌پذیرد. بااین‌حال باید توجه کرد که سی دقیقه یوگای اصولی از نود دقیقه یوگا با حرکات اشتباه بهتر است.

وزنکشی منظم بعد از تمرین

وزن‌کشی معمولاً در آخر هفته یا ماه صورت می‌گیرد. توصیه می‌شود از وزن‌کشی هرروز بعد از انجام ورزش یوگا برای لاغری خودداری شود. دلیل این کار این است که در طول فعالیت بدنی آب بدن کم می‌شود و وزن غیرواقعی نمایش داده می‌شود. انتخاب ساعتی مشخص برای هر وزن‌کشی بسیار مهم است تا احتمال اشتباه بودن وزن، کم شود.

حرکات یوگا برای لاغری شکم و پهلو

در ادامه به 3 تمرین یوگا اشاره شده است:

سلام بر خورشید

این حرکت در یوگا به معنای احترام به خورشید است.

برای انجام این حرکت باید مراحلی را به‌صورت منظم و پشت سر هم انجام داد. ابتدا باید بدن به‌صورت ایستاده و صاف باشد و دست‌ها کشیده به سمت جلو و از کف به هم چسبیده باشند و جلوی سینه قرار بگیرند. در حرکت بعدی دست‌ها به همان صورت چسبیده بالای سر قرار می‌گیرند. درحرکت سوم بدن خم می‌شود، سر به‌زانو می‌رسد و دست‌ها به سمت زمین کشیده می‌شوند. پس‌ازآن پای چپ به‌صورت کشیده در عقب بدن قرار می‌گیرد و پای راست به‌صورت قائمه و خم در جلو بدن می‌ماند. حال زمان آن رسیده که هر دو پا در عقب بدن کشیده شوند و نوک انگشتان روی زمین باشد.

در مرحله بعدی بدن به سمت زمین برگردانده می‌شود و فقط قسمت کمر بالاتر از سطح زمین می‌ماند. تمرین بعدی به این صورت است که پاها به سمت عقب کشیده می‌شوند، به‌گونه‌ای که روی پا با زمین تماس داشته باشد و بدن به سمت کشیده و رو به خورشید قرار می‌گیرد. سپس باید ایستاد و دست‌ها را کمی دورتر از پاها روی زمین قرار دارد؛ به‌طوری‌که عدد 8 ساخته شود. حرکتی که در آن یک پا به سمت پشت کشیده و پای دیگر در جلوی بدن خم است و مجدد انجام می‌پذیرد. در حرکت آخر به‌صورت ایستاده، دست‌ها به سمت پاها خم و سپس به پشت کشیده می‌شوند. با انجام این چند حرکت، بدن بافت چربی شکمی را وادار به تبدیل نیرو برای حفظ تعادل می‌کند. در هنگام تمرین نفس کشیدن به‌صورت عمیق نباید فراموش شود.

یوگا برای لاغری شکم

تمرین قایق

برای انجام این حرکت باید روی زمین نشسته و پاها به‌صورت جفت از زمین فاصله بگیرند. سر نیز از زمین جداشده و به‌صورت زاویه‌دار، در راستای انگشتان پا قرار بگیرد. در وضعیت قایق بهتر است کف دست‌ها به یکدیگر چسبیده باشند. پس از قرار گرفتن بدن در ژست صحیح، باید یک دقیقه در همان حال ماند. افرادی که به‌تازگی شروع کرده‌اند، می‌توانند برای شروع، این زمان را به 15 ثانیه کاهش دهند. این تمرین به بهبود انعطاف، قدرت عضلات، تعادل، آرامش ذهنی و لاغری شکم و پهلو کمک می‌کنند.

ژست پلانک

برای انجام آن باید آرنج هر دو دست روی زمین باشد؛ سپس پاها روی نوک انگشتان قرار می‌گیرد. اعضای بدن باید در یک راستا قرار بگیرند. مدت‌زمان قرار گرفتن در حالت پلانک یک دقیقه است. افراد می‌توانند با مشاهده آینه، از نقص‌های خود هنگام یوگا آگاه شوند. پلانک عضلات مرکزی، بازو و ساق پا را درگیر می‌کند.

برای دیدن تمرینات بیشتر یوگا برای لاغری شکم و پهلو به اینجا https://mahsaonlin.com/site/article-view?id=93 مراجعه کنید.

یوگا برای لاغری شکم و پهلو

آموزش یوگا از مبتدی تا حرفهای

همه‌چیز به خودتان بستگی دارد. این شعار متعلق به مهسا آنلاین می‌باشد. مهسا آنلاین یکی از بهترین مراکز آموزش یوگا برای لاغری محسوب می‌شود. برای افرادی که فرصت مراجعه به باشگاه ورزشی را ندارند یا علاقه دارند که در خانه ورزش کنند، مهسا آنلاین را پیشنهاد می‌کنیم. کلاس‌ها به‌صورت لایو در اپلیکیشن مخصوص به آن برگزار می‌شوند. با توجه به این مسئله افراد می‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کنند. مزیت‌های مهسا آنلاین به شرح زیر هستند:

  • تمرینات مناسب برای گروه مبتدی و پیشرفته.
  • در دسترس بودن کلاس‌های ضبط‌شده برای بازنگری مجدد و انجام تمرین‌ها
  • عدم نیاز به تجهیزات خاص؛ زیرا در کلاس طرز تهیه وسایل ورزشی مانند دمبل آموزش داده می‌شود
  • تضمین تأثیر یوگا در لاغری
  • تمرین‌های مناسب برای افرادی با ویژگی‌های جسمانی خاص مانند کمردرد
  • پشتیبانی پیامکی و تلفنی برای اعضای باشگاه آنلاین

برای لاغری، امکان خرید برنامه رژیم از مهسا آنلاین وجود دارد. افراد می‌توانند در کنار ورزش، تغذیه سالم خود را نیز بیابند و در مسیر درست زندگی، قدم بردارند. همه‌چیز به افراد بستگی دارد، زیرا مهسا آنلاین تمامی امکانات موردنیاز برای یک باشگاه مجازی را فراهم کرده است.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش نمودیم در مورد ورزش یوگا و پاسخ به این سؤال که چطوری با یوگا شکم و پهلو خود را لاغر کنیم، صحبت کنیم. جشنواره، تا عید لاغر شویم که در تاریخ 12 بهمن ماه به  مدت یک ماه با تخفیف 70 درصدی گذاشته شده جهت مشاوره و ثبت‌نام در کلاس‌های یوگا برای لاغری شکم و پهلو به وب سایت (mahsaonlin.com) کلیک کنید. یا می‌توانید با شماره پشتیبانی  ۰۲۱۹۱۵۵۹۰۴۵ تماس بگیرید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت سومیتا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.