آیا ماسک ورقه ای یکبار مصرف است؟ + راز دستورالعمل استفاده

آیا ماسک ورقه ای یکبار مصرف است؟

از ماسک ورقه ای چند بار استفاده شود؟ این سوالی است که اغلب زیباجویان می پرسند. در حقیقت ماسک ورقه ای یک لایه پارچه ای نازک است که ماهیتی ترمیم کننده و التیام بخش دارد و هر نوع از آن برای هدف خاصی استفاده می شود. اصولا این ماسک ها با توجه به نوعشان، یکبار مصرف هستند و پس از استفاده از ماسک ورقه ای می بایست دور انداخته شوند.

اشتباه اغلب زیباجویان استفاده چند باره از این نوع ماسک ها است این کار نه تنها باعث بهبود پوست نمی شود بلکه مشکلات پوستی را نیز به دنبال خواهد داشت. در ادامه توضیحات بیشتری درباره نحوه استفاده از ماسک های ورقی یکبار مصرف خواهیم داشت.

در این مقاله به بررسی ماسک ورقه ای، نحوه استفاده از آن و بهترین اثربخشی بعد از یکبار استفاده می پردازیم. با سومیتا همراه باشید.

از یک ماسک ورقه ای چند بار استفاده شود؟

آیا می توان از ماسک ورقه ای بیشتر زا یکبار استفاده کرد؟

ابتدا باید بدانید ماسک ورقه ای چیست؟ این نوع ماسک ها پارچه ای، آماده و برای استفاده سریع طراحی شده اند. همانطور که گفتیم ماسک ورقه ای صورت به شکل منطقی یکبار مصرف است این نوع ماسک ها به شکل یک لایه پارچه ای نازک طراحی شده و به مایعی اثر بخش آغشته و درون بسته ای کوچک قرار دارند زمانی که ماسک از کاور خود خارج شود تنها یکبار قابلیت استفاده دارد و پس از آن بهتر است که دور انداخته شود. کاربران تصور می کنند چون این لایه پارچه ای همچنان به مواد بهبود دهنده آغشته است پس می توانند استفاده دوباره ای داشته باشند اما ما اینجا پیشنهاد بهتری برای شما داریم تا بیشترین اثربشی را از این ماسک ها با همان یکبار استفاده دریافت کنید.

آیا ماسک ورقه ای نیاز به شستشو دارد؟ + چند نکته کلیدی

ماسک ورقه ای را می توان چندبار استفاده کرد؟

بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم؟ قطعا خیر! ماسک های ورقه ای یکبار مصرف نیاز به شستو ندارند و پس از استفاده می توانید اثربخشی آنها را با رعایت نکات زیر به حداکثر برسانید:

  • دقت داشته باشید ماسک متناسب با نوع پوست و نیاز آن انتخاب شود.
  • صورت خود را قبل از استفاده از ماسک تمییز کنید.
  • مدت زمان استفاده از ماسک نباید بیش از 20 دقیقه باشد چرا که پوست شما را کم آب کرده و اصطلاحا منجر به دهیدراته شدن پوست خواهد شد.
  • بعد از برداشتن ماسک نیاز به شستشوی صورت نیست ولی اسانس را روی پوست به آرامی ماساژ دهید.
  • پس از برداشتن ماسک از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.
  • دفعات استفاده از ماسک صورت به نیاز پوست شما بستگی دارد اما یکبار در هفته کفایت می کند.

ماسک ورقه ای چند دقیقه بماند؟

بهترین بازه زمانی برای استفاده از ماسک های ورقه ای بین 15 تا 20 دقیقه است. دقت داشته باشید به هیچ عنوان از ماسک ورقه ای برای مدتی بیش از این بازه زمانی استفاده نکنید این کار علاوه بر اینکه موثر نیست بلکه به پوست شما آسیب خواهد رساند.

زمان استفاده از ماسک ورقه ای

مواد مغذی و نیازها پوستی شما به صورت اسانس روی ورق پارچه ای قرار دارد چنانچه این مواد بیش از اندازه روی پوست قرار گیرد اثربخشی نخواهد داشت و برعکس منجر به مشکلات احتمالی خواهد شد.

ایا ماسک ورقه ای تاریخ انقضا دارد؟

ماسک نیز مانند تمام وسایل بهداشتی و مراقبتی یک تاریخ انقضای مشخص دارد که روی بسته بندی آن درج شده است اصولا مواد الی درون بسته بین 1 تا 3 سال دوام دارند. قبل از استفاده حتما از سلامت ماسک  و تاریخ انقضای آن مطمئن شوید. استفاده از ماسک های ورقه ای تاریخ گذشته به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

ماسک های ورقه ای را کجا نگهداری کنیم؟

سعی کنید ماسک صورت را دور از تابش مستقیم نور خورشید و به صورت افقی نگهداری کنید تا مواد جذب ورق پارچه ای شود. قبل از استفاده می توانید بسته را چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا احساس خنکی ماسک را بیشتر روی پوستتان تجربه کنید. قبل از باز کردن بسته حتما مطمئن شوید که اسانس ماسک و مواد مغذی جذب کاور شده است پس قبل از باز کردن بسته را کمی تکان داده یا چند ضربه روی بسته بندی بزنید.

خلاصه

نکته پایانی در خصوص استفاده از ماسک ورقه ای این است که به جای استفاده چند باره، پوست را قبل از استفاده کاملا آماده نموده و پس از استفاده از ماسک نکات کلیدی که در همین مقاله اشاره شد را رعایت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید در خصوص مواد باقی مانده در کاور ماسک نیز می توانید از آن برای ماساژ گردن، دست و آرنج استفاده کنید.

منبع: آیا ماسک ورقه ای یکبار مصرف است؟

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی می باشد و سایت سومیتا مسئولیتی در قبال آن ندارد.