چگونه از جراحی لاپاراسکوپی برای درمان چاقی استفاده می‌کنند؟

جراحی لاپاراسکوپی

کسانی که به دلایل مختلف با بیمارستان سروکار دارند، واژه لاپاراسکوپی را شنیده‌اند. شما می‌دانید لاپاراسکوپی چیست و جراحی لاپاراسکوپی در چه مواردی کاربرد دارد؟

یکی از معضلات جوامع، پیدا کردن راهکاری برای درمان چاقی است. متأسفانه آمارها نشان می‌دهند که چاقی روزبه‌روز در حال افزایش است. اما نگران نباشید! پزشکان همیشه برای هر معضل و مشکلی بهترین راهکار را دارند.

چاقی به چند دسته تقسیم می‌شود و برای هر کدام راهکار متفاوتی وجود دارد. پس اگر درگیر چاقی هستید به پزشک مراجعه کنید که بهترین راهکار را با توجه به شرایط بدنی خود دریافت کنید.

یکی از راه‌هایی که پزشک برای بیمار در نظر می‌گیرد، جراحی چاقی است. این جراحی انواع مختلف دارد و با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از سریع‌ترین تکنیک‌های درمان چاقی، جراحی با تکنیک لاپاراسکوپی است.

اگر می‌خواهید بدانید که این تکنیک به درد شما می‌خورد و اینکه بهتر است آن را توسط کدام پزشک انجام دهید، با ما همراه باشید.

به چه شخصی چاق گفته می‌شود؟

ممکن است در طول روز بارها و بارها جلوی آینه بایستید و احساس کنید که چاق هستید. ولی آیا می‌دانید که به چه شخصی چاق می‌گویند؟

شاخص توده بدنی از تقسیم وزن براساس کیلوگرم بر مجذور قد براساس متر محاسبه می‌شود. برای اینکه شخصی وزن طبیعی داشته باشد، این عدد باید بین 18/5 تا 24/9 باشد. کمتر از 18/5 لاغر محسوب می‌شود و بین 29/9 تا 25 جزء افراد چاق است. توجه کنید که اگر شاخص توده بدنی در فردی بیشتر از 40 باشد، شخص دچار چاقی مفرط است.

حالا این سوال پیش می‌آید که راهکار پزشکان برای افراد چاق چیست؟ در درجه اول پزشک سعی می‌کند که با رژیم غذایی و ورزش وزن فرد را تا حدی پایین آورد. البته این موضوع به شرایط بدنی فرد و بیماری‌هایی که با آن درگیر است بستگی دارد.

برای مثال افرادی که با رژیم غذایی و ورزش نمی‌توانند اضافه وزن خود را درمان کنند، شاخص توده بدنی بالای40 دارند و همچنین کسانی که درگیر فشارخون، دیابت و… هستند، راهکار پزشک جراحی چاقی است.

جراحی‌های مختلفی وجود دارد مانند اسلیو معده، بای‌پس معده، مینی بای‌پس و… اما اینکه برای هر فردی کدام جراحی مناسب‌تر است را پزشک تشخیص می‌دهد.

انواع جراحی چاقی با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

درمان چاقی با جراحی، به دو روش باز (سنتی) و بسته (لاپاراسکوپی) انجام می‌شود. در روش سنتی پزشک قسمت بزرگی از محل جراحی را بُرش می‌زند. این بُرش ممکن است از خود اسکار به جا بگذارد و بیمار را اذیت کند. همچنین در این روش بیمار مدت زمان بیشتری بیهوش است.

روش دیگری که پزشک با آن جراحی چاقی را انجام می‌دهد، لاپاراسکوپی است. در این روش پزشک بُرش کوچکی در محل جراحی ایجاد کرده و لاپاراسکوپ را که ابزار این جراحی است، وارد بدن بیمار می‌کند.

این دستگاه دوربین دارد که تصویر داخل بدن بیمار را درون مانیتوری بزرگ به پزشک نشان می‌دهد و پزشک با دقت و ظرافت دست خود جراحی را انجام می‌دهد.

جراحی چاقی
درمان چاقی با تکنیک لاپاراسکوپی مزایای فراوانی به همراه دارد.

همانطور که متوجه شدید، لاپاراسکوپی یک تکنیک است که به دقت و ظرافت دست پزشک بستگی دارد. اگر پزشک دقت و توانایی لازم برای انجام این تکنیک را نداشته باشد، می‌تواند در نتیجه نهایی عمل تأثیر بگذارد. پس قدم اول شما به عنوان بیمار، انتخاب پزشک متخصص و کاربلد است.

مزایا و معایب درمان چاقی با تکنیک لاپاراسکوپی چیست؟

به طور کلی هر جراحی برای بهبود عملکرد ناحیه‌ای که مورد جراحی قرار می‌گیرد، انجام می‌شود. جراحی به خودی‌خود معایبی به دنبال ندارد اما در صورتی که پزشک شما تخصص و مهارت کافی نداشته باشد می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری وارد کند.

یکسری از افراد با روش‌های معمول موفق به کاهش وزن نمی‌شوند. این افراد حتما باید جراحی انجام دهند که به وزن نرمال برسند، سپس سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرند.

بهترین جراح لاپاراسکوپی کسی است که با پیچیدگی‌ها و شرایط جراحی کاملا آشنایی دارد و تجربه کافی در این زمینه را نیز دارد. پس درمان چاقی به وسیله جراحی را با موفقیت پیش می‌برد.

درمان چاقی به وسیله جراحی با تکنیک لاپاراسکوپی دارای مزایای فراوانی است. این تکنیک به جراح امکان می‌دهد که جراحی را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام دهد. بُرش‌های ناحیه جراحی بسیار کم هستند و بیمار دوره نقاهت کوتاه‌تری را سپری می‌کند.

انواع جراحی‌هایی که در زمینه درمان چاقی انجام می‌شوند، هم به صورت سنتی و هم با تکنیک لاپاراسکوپی انجام می‌شوند. اگر بیمار با تکنیک لاپاراسکوپی آشنایی داشته باشد قطعا این روش را انتخاب می‌کند. البته با پزشکی که تخصص و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد.

بیمار بعد از جراحی که برای درمان چاقی انجا می‌دهد، تا 70درصد اضافه وزن خود را از دست می‌دهد. بعد از آن طبق برنامه‌ای منظم، ورزش و رژیم غذایی را وارد زندگی روزمره خود می‌کند.

پزشکی که با تکنیک لاپاراسکوپی آشنایی دارد، می‌تواند با ظرافت دست خود انواع بیماری‌هایی که نیاز به جراحی با این تکنیک را دارند، درمان کند. در نتیجه مزایای انجام این جراحی بسیار زیاد است. معایب آن در صورتی بروز می‌کند که پزشک تجربه و تخصص کافی را نداشته باشد.

نکات قبل و بعد جراحی لاپاراسکوپی

بهترین جراح لاپاراسکوپی به همه نکات دقت می‌کند. این جمله را در ذهن خود نگهدارید. هنگامی که به پزشک برای درمان چاقی مراجعه می‌کنید، پزشک با توجه به شرایط بدنی شما بهترین راهکار را در نظر می‌گیرد.

قبل از جراحی آزمایش‌های تخصصی باید انجام دهید که نتیجه آن‌ها پزشک را در مسیر درست قرار می‌دهد. البته معمولا پزشکانی که تجربه کافی دارند، فقط به نتیجه آزمایش اکتفا نمی‌کنند. علائم ظاهری شما را نیز به دقت بررسی می‌کنند.

اگر بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی را مصرف می‌دهد، نوع و مقدار دوز مصرفی داروی خود را حتما به پزشک اطلاع دهید. اگر این کار را نکنید ممکن است شرایط عمل شما پیچیده شود. اما با انجام این کار، پزشک ضمن متعادل کردن شرایط بدنی شما، جراحی را با ریسک پایین‌تری انجام می‌دهد.

مصرف الکل، سیگار، دخانیات، غذاهای ناسالم و… را حداقل دوهفته پیش از جراحی متوقف کنید. این کار سبب می‌شود بدن شما ضمن بازسازی خودش، با سبک زندگی سالم آشنا شود.

جراحی لاپاراسکوپی

بهترین جراح لاپاراسکوپی شما را برای زندگی سالم آماده می‌کند.

یکی از مهم‌ترین شرایطی که باید برای جراحی رعایت کنید، داشتن همراه در پروسه درمان و جراحی است. جراحی یکی از بزرگ‌ترین تصمیمات و تغییرات زندگی شما محسوب می‌شود. داشتن همراه در این مسیر سبب حفظ روحیه شما می‌شود.

نکات مهمی برای رعایت کردن بعد از جراحی وجود دارد. رعایت این نکات، نتیجه نهایی جراحی شما را مشخص می‌کند. پزشک شما لیست کاملی از مراقبت‌های بعد از جراحی برای شما آماده می‌کند. این لیست شامل چک‌آپ‌های بعد از جراحی، رژیم غذایی، مصرف مکمل‌ها و… است.

بعد از جراحی شما باید مرتب آزمایش دهید. نتیجه این آزمایش‌ها پزشک را از شرایط داخلی بدن شما آگاه می‌کند. اگر بدن شما کمبودی در زمینه املاح و ویتامین‌ها داشته باشد، پزشک آن کمبود را با تجویز مکمل‌ها برطرف می‌کند.

تا حد امکان از مصرف دوباره الکل، سیگار و… پرهیز کنید. چون همه این‌ها یادآور شرایط قبل از عمل هستند و ممکن است دوباره شما را وادار به پُرخوری و افزایش وزن کنند.

سعی کنید کاملا برنامه رژیم غذایی خود را رعایت کنید. این برنامه بدن شما را آماده خوردن غذاهای سنگین می‌کند. همچنین در چند مرحله این کار را انجام می‌دهد.

  • مرحله اول

این مرحله شامل روز نخست جراحی است که شما فقط مجاز به نوشیدن آب هستید. اگر آبمیوه مصرف می‌کنید، باید رقیق و کاملا طبیعی باشد. در ضمن شکر هم نداشته باشد.

  • مرحله دوم

مرحله دوم شامل هفته اول جراحی است که فقط می‌توانید مایعات مصرف کنید. این مایعات شامل چای یا قهوه بدون کافئین، سوپ کاملاً آبکی، آبمیوه­ها و شربت­های طبیعی بدون شکر، شیر بدون چربی، عصاره گوشت و ژلاتین هستند.

  • مرحله سوم

بعد از مدتی که سیستم گوارشی به مصرف مایعات عادت کرد، مرحله دیگری از رژیم آغاز می‌شود که شامل غذاهای پوره شده است. غذای پوره شده شامل میکس چند ماده غذایی است که کاملا له شده­اند و هیچ تکه جامدی در آن وجود ندارد. برای پوره شدن مواد غذایی می­توانید از مایعاتی مانند آب، شیر بدون چربی و عصاره گوشت استفاده کنید.

و این رژیم و مراحل آن تا حدی پیش می‌رود که بدن کاملا آماده خوردن غذای جامد شود. مقالات کاملی در خصوص رژیم‌های بعد از جراحی هستند که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. در این مقاله فقط بخش کوچکی از این رژیم را بررسی کردیم که شما با روند کلی آن آشنا شوید.

مورد دیگری که بعد از جراحی باید به آن توجه کنید، مصرف مکمل است. بعد از جراحی بدن بخشی از مواد و املاح مورد نیاز خود را از دست می‌دهد. در این صورت پزشک با توجه به شرایط بدنی شما مکمل‌هایی برای جبران این کمبود تجویز می‌کند.

قبل از انجام جراحی چاقی همه کارهای خود را سروسامان دهید که بعد از جراحی تا هر زمان که لازم بود استراحت کنید و هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید. توجه کنید که جراحی با تکنیک لاپاراسکوپی به دلیل کوتاه بودن جراحی و بُرش‌های کوچک، سریع از بیمارستان مرخص می‌شوید.

بهترین جراح لاپاراسکوپی
جراحی چاقی با تکنیک لاپاراسکوپی شما را به وزن مطلوبتان می‌رساند.

قیمت جراحی چاقی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه جراحی‌های مربوط به چاقی متغیر و به عوامل مختلفی بستگی دارد. انجام جراحی در شهرهای بزرگ هزینه بیشتری دارد. دستمزد پزشک، تجهیزات مصرفی، اتاق عمل و… از جمله هزینه‌های روز جراحی محسوب می‌شوند.

علاوه بر این هزینه‌ها باید هزینه‌ چکاپ‌های پیش از جراحی، مکمل‌هایی که باید جزئی از رژیم غذایی شوند و ویزیت‌های مرتب توسط پزشک را نیز در نظر گرفت. پس نمی‌توان مبلغ دقیقی برای هزینه جراحی‌های مربوط به چاقی در نظر گرفت. شما می‌توانید در شهری که قرار است جراحی را انجام دهید، قیمت دقیق و به روز را از پزشک خود استعلام بگیرید.

دکتر محمود حیدری؛ بهترین جراح لاپاراسکوپی در زمینه درمان چاقی

دکتر محمود حیدری بهترین جراح لاپاراسکوپی شناخته می‌شود. درواقع این دکتر بهترین جراح بای پس معده، اسلیو معده و… با تکنیک لاپاراسکوپی است. یکی از باورهای دکتر حیدری این است که جراحی تلفیقی از علم و هنر است. شما می‌توانید نتیجه این دیدگاه را در زندگی حرفه‌ای دکتر محمود حیدری تصور کنید؟

نتیجه آن داشتن فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی و انجام بیش از 1700 جراحی لاغری با تکنیک لاپاراسکوپی است که نشان‌دهنده مهارت دکتر حیدری در این زمینه است. در حال حاضر تمام جراحی‌هایی که با تکنیک لاپاراسکوپی انجام می‌دهند مربوط به دستگاه گوارش (کیسه صفرا، کبد، معده و روده‌)، مشکلات رحمی تخمدان، و جراحی‌های زیبایی شکم است.

دکتر حیدری طی سال‌های اخیر تلاش ویژه‌ای در زمینه درمان جدی‌ترین بیماری جهان، یعنی چاقی داشته است.

فهرستی از جراحی‌هایی که با تکنیک لاپاراسکوپی توسط دکتر حیدری انجام می‌شوند شامل جراحی اسلیو، بای‌پس کلاسیک، مینی بای‌پس، ساسی بای‌پس، سوئیچ اثنی عشر و کیسه صفرا. شما می‌توانید انواع جراحی‌های لاغری با تکنیک لاپاراسکوپی را با خیال راحت توسط دکتر حیدری انجام دهید.

 

جمع‌بندی و نکات پایانی مربوط به جراحی لاپاراسکوپی

انجام جراحی چاقی همراه با پزشک متخصص و کاربلد، شما را به یک زندگی جدید وارد می‌کند. انتخاب پزشک یکی از مهم‌ترین مراحل انجام جراحی است. یک پزشک متخصص و باتجربه، تیم حرفه‌ای همراه خود در اتاق عمل دارد.

دکتر محمود حیدری، یکی از پزشکان موفق و باتجربه در زمینه درمان چاقی است. انتخاب این دکتر برای درمان چاقی، خیال شما را از هر نظر راحت می‌کند. رزومه موفق دکتر حیدری تأییدی بر این مدعاست. برای تعیین وقت و مشاوره توسط ایشان، از طریق راه‌های ارتباطی موجود اقدام کنید.

 

سوالات متداول

  1. در جراحی با تکنیک لاپاراسکوپی، بیمار چند درصد اضافه وزن خود را از دست می‌دهد؟

با انجام این تکنیک، بیمار تا 70درصد اضافه وزن خود را از دست می‌دهد.

  1. چه جراحی‌هایی برای درمان چاقی با تکنیک لاپاراسکوپی وجود دارد؟

جراحی زیبایی شکم، جراحی بای‌پس معده، جراحی مینی با‌ی‌پس معده، جراحی اسلیو معده و… برای درمان چاقی با تکنیک لاپاراسکوپی انجام می‌شوند.

  1. مهم‌ترین اقدام در زمینه جراحی با تکنیک لاپاراسکوپی چیست؟

اولین و مهم‌ترین قدم در انجام جراحی، انتخاب پزشک باتجربه و کاربلد است.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت سومیتا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.