آیا کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

آیا کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک مجاز است؟
آیا کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی بدن توسط تحقیقات علمی اثبات شده هستند.

در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کربوهیدرات شما به شدت کاهش می یابد و به حدود 50 گرم در روز یا کمتر می رسد. این ممکن است به بدن شما کمک کند تا وارد حالتی به نام کتوزیس شود که در آن از چربی به جای کربوهیدرات برای انرژی استفاده می کنید.

رژیم کتوژنیک در ابتدا به عنوان درمان صرع کودکان پیشنهاد شد، اما بعدها اثربخشی آن برای کاهش وزن و مدیریت قند خون در بزرگسالان نیز مشخص شد.

در ادامه این مقاله به بررسی چگونگی مصرف کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

آیا مصرف کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

کره بادام زمینی کربوهیدرات نسبتا کمی دارد و حاوی فیبر و چربی سالم است. ترکیب کره بادام زمینی آن را به یک غذای متعادل تبدیل می کند که بسته به نحوه تهیه آن می تواند به رژیم های کتو اضافه شود.

این نمودار انواع مختلف کره بادام زمینی و محتوای کربوهیدرات آن را در یک وعده 2 قاشق غذاخوری (32 تا 37 گرم) بررسی می کند.

برخی از افراد ترجیح می دهند کربوهیدرات خالص (کل کربوهیدرات منهای فیبر) را در رژیم کتو بشمارند، بنابراین ما اطلاعات کربوهیدرات خالص را نیز درج کرده ایم.

مواد مغذیکره بادام زمینی نرمکره بادام زمینی کرانچی
کره بادام زمینی با عسل
کره بادام زمینی شکلاتی
کره بادام زمینی کم چرب
کالری191191180190166
کربوهیدرات کل
7 گرم7 گرم12 گرم21 گرم11 گرم
فیبر2 گرم2 گرم1 گرم1 گرم2 گرم
کربوهیدرات خالص
5 گرم5 گرم11 گرم20 گرم9 گرم

اطلاعات مربوط به ارزش غذایی ممکن است در بین برندها کمی متفاوت باشد، اما در بیشتر موارد می توانید مقادیر متوسطی از کره بادام زمینی نرم یا کرانچی را در رژیم کتو قرار دهید.

با این حال کره بادام زمینی که حاوی عسل یا سایر اجزای شیرین مانند شکلات یا کنسرو میوه است ممکن است دارای کربوهیدرات های قندی زیادی باشد که به راحتی در رژیم کتو جای نمی گیرند.

همچنین توجه داشته باشید که کره بادام زمینی کم‌ چرب حاوی کربوهیدرات‌ های بیشتری نسبت به کره بادام‌ زمینی نرم یا کرانچی معمولی است.

روش های استفاده از کره بادام زمینی در رژیم کتوژنیک

برای گنجاندن کره بادام زمینی در رژیم کتو، دو نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

ابتدا مواد را از نظر قند اضافه شده بررسی کنید. قند اضافه شده کره بادام زمینی را شیرین تر و برای تهیه دسر بهتر می کند، اما می تواند تعداد کربوهیدرات ها را افزایش دهد.

علاوه بر این حواستان به اندازه وعده‌ ها باشد، به‌ ویژه اگر می‌ خواهید وزن کم کنید. کره بادام زمینی کالری بالایی دارد و به عنوان مثال 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) آن ممکن است کمتر از حد انتظار شما باشد.

اگر نمی توانید کره بادام زمینی بخورید یا به دنبال جایگزینی هستید که حتی کربوهیدرات کمتری داشته باشد، کره بادام گزینه خوبی است. کره بادام حاوی 6 گرم کربوهیدرات کل یا 3 گرم کربوهیدرات خالص در 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) است.

خلاصه

کره بادام زمینی قطعا می‌ تواند بخشی از رژیم کتو باشد اما بهتر است به گزینه‌ های ساده‌ ای که عاری از طعم‌ ها و شیرین‌ کننده‌ های اضافی هستند پایبند باشید. کره بادام انتخاب خوبی است و کربوهیدرات کمی کمتر دارد.

علاوه بر این اگر می‌ خواهید وزن کم کنید باید به اندازه سهم خود توجه کنید. 2 قاشق غذاخوری (32 گرمی) کره بادام زمینی ممکن است کمتر از آنچه شما انتظار دارید باشد.

صرف نظر از این، کره بادام زمینی معمولی در مقادیر متوسط ​​می تواند به راحتی در رژیم کتوژنیک شما مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین بخوانید : جدول ارزش غذایی کره بادام زمینی

منبع : healthline