خواص کره بادام زمینی برای رفلاکس معده چیست؟

خواص کره بادام زمینی برای رفلاکس معده
خواص کره بادام زمینی برای رفلاکس معده

رفلاکس اسید معده زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به مری برگردد. علائم شایع این وضعیت عبارتند از احساس سوزش در قفسه سینه (سوزش سر دل) و طعم ترش در پشت حلق.

رژیم غذایی شما می تواند تاثیر زیادی بر علائم رفلاکس اسید داشته باشد. همانطور که افراد رفلاکس اسید را در سطوح مختلف تجربه می کنند، محرک های غذا می تواند بین افراد متفاوت باشد.

کره بادام زمینی به طور کلی باعث ایجاد رفلاکس اسید نمی شود اما ممکن است روی برخی افراد تاثیر متفاوتی بگذارد. اگرچه کره بادام زمینی فواید متعددی برای سلامتی دارد اما یک غذای پرچرب نیز هست. این غذاها می توانند علائم رفلاکس اسید را افزایش دهند.

در ادامه این مقاله با فواید درمانی کره بادام زمینی برای رفلاکس اسید معده و همچنین عوارض و مضرات آن بیشتر آشنا خواهید شد. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای کره بادام زمینی برای سلامتی بدن

کره بادام زمینی سرشار از چربی های اشباع نشده است و مهم است که بدانیم این چربی ها سالم هستند. چربی های غیر اشباع به کاهش سطح کلسترول شما کمک می کنند و این می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

کره بادام زمینی همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است.

به عنوان مثال حاوی ماده ی معدنی ضروری منگنز است. این ماده معدنی به فعال شدن آنزیم هایی که برای حذف سموم از بدن طراحی شده اند کمک می کند. همچنین مواد مغذی را برای جذب بدن شما تجزیه کرده و به رشد بافت کمک می کند.

همچنین کره بادام زمینی سرشار از فیبر و پروتئین است. فیبر به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند در حالی که پروتئین به ساخت و ترمیم بافت عضلانی کمک می کند.

تحقیقات در این زمینه چه می گویند؟

اگرچه رابطه بین رفلاکس اسید معده و رژیم غذایی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است، تحقیقات زیادی در مورد غذاهای خاص در دسترس نیست. این شامل کره بادام زمینی هم می شود.

مشخص نیست که آیا خوردن کره بادام زمینی بر علائم شما تاثیر دارد یا خیر.

مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ کره بادام زمینی را به عنوان یک گزینه خوب برای افراد مبتلا به رفلاکس اسید ذکر کرده است. در صورت امکان باید کره بادام زمینی طبیعی و شیرین نشده را انتخاب کنید.

مرکز پزشکی سیدرز-ساینای می گوید که کره بادام زمینی صاف بهترین انتخاب است. شما باید از مصرف کره بادام زمینی درشت پرهیز کنید زیرا احتمال بروز علائم رفلاکس اسید را افزایش می دهد.

کره بادام زمینی صاف اغلب بخشی از رژیم غذایی نرم مری است. اگر ازوفاژیت یا التهاب مری دارید پزشک ممکن است این رژیم را توصیه کند. رفلاکس اسید اغلب یکی از علائم ازوفاژیت مری است.

عوارض و مضرات کره بادام زمینی

برخی معتقدند که کره بادام زمینی می تواند رفلاکس اسید را بدتر کند. شما باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا کره بادام زمینی بهترین گزینه برای رژیم غذایی شما است یا نه صحبت کنید.

معمولا بهتر است با مقدار کمی کره بادام زمینی شروع کنید. یک وعده معمولی حدود دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی است.

تحقیقات اخیر ناراحتی در مری را با آلرژی مرتبط می کنند. این مطالعه ارتباط بالقوه بین ازوفاژیت و آلرژن‌ های غذایی را مورد بحث قرار می‌ دهد. این وضعیت باعث اختلال عملکرد مری می شود.

ازوفاژیت را می توان با حذف شش غذا در رژیم غذایی کاهش داد. تقریبا 70 درصد از بزرگسالان مبتلا به این بیماری با پرهیز از چندین ماده غذایی مانند بادام زمینی بهبودی را تجربه کردند. موارد دیگر شامل موارد زیر هستند :

  • شیر
  • گندم
  • تخم مرغ
  • سویا
  • آجیل درختی
  • غذاهای دریایی به ویژه صدف

استفاده از یک برنامه غذایی برای درمان رفلاکس اسید ممکن است علائم شما را کاهش یا تسکین دهد.

درمان رفلاکس اسید معده

اگر رفلاکس اسید شما به ندرت اتفاق می افتد ممکن است بتوانید بدون مداخله دارویی آن را درمان کنید.

داروهای بدون نسخه مانند آنتی اسیدها نیز می توانند ناراحتی خفیف را درمان کنند اما شما نباید بیش از دو هفته از آنتی اسیدها استفاده کنید. اگر علائم شما ادامه یافت، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

موارد جدی تر رفلاکس اسید را می توان با داروهای نسخه ای و داروهای تجویزی درمان کرد. این شامل آنتاگونیست های گیرنده H2 و مهارکننده های پمپ پروتون می شود. اینها معمولا تسکین طولانی تری نسبت به آنتی اسیدها ارائه می دهند.

در موارد شدید ممکن است نیاز به جراحی برای ترمیم اسفنکتر تحتانی مری داشته باشید.

همچنین می توانید برای کاهش یا تسکین علائم خود تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید. کاهش وزن، ورزش و خوردن وعده های غذایی کوچک تر با غذاهای محرک کمتر ممکن است دفعات و شدت علائم شما را کاهش دهد.

خلاصه

نظرات در مورد اینکه آیا کره بادام زمینی می تواند تاثیر منفی بر رفلاکس اسید معده داشته باشد متفاوت است. اگر می خواهید کره بادام زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

  • به آرامی آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید
  • ابتدا به مقدار کمی کره بادام زمینی بخورید
  • به سایر غذاهایی که در رژیم غذایی خود باعث رفلاکس اسید می شوند توجه کنید

اگر علائم شما ادامه یافت یک قرار ملاقات با پزشک خود تعیین کنید. با هم می توانید بهترین رژیم غذایی و برنامه درمانی را برای خود تعیین کنید.

همچنین بخوانید : چه نوشیدنی هایی برای رفلاکس معده خوب هستند؟

منبع : healthline