آیا سینه های بزرگ می توانند باعث درد بالای کمر شوند؟

رابطه سینه های بزرگ و درد بالای کمر
رابطه سینه های بزرگ و درد بالای کمر

بسیاری از افراد در برهه‌ ای از زندگی‌ شان کمر درد را تجربه می‌ کنند که ممکن است در نتیجه ورزش شدید، وضعیت بدنی نامناسب یا آسیب دیدگی باشد.

علائم کمردرد ممکن است شامل درد عضلات و درد شدید در قسمت بالای کمر باشد.

بسیاری از مردم بر این باورند که سینه های بزرگ دلیلی برای درد بالای کمر در زنان است. این تئوری این است که وزن سینه ها رباط ها و ماهیچه های پشت را تحت فشار قرار می دهد و در نتیجه باعث ناراحتی و درد می شود.

به نظر می رسد این یک ارتباط منطقی است اگرچه کمر درد یک بیماری شایع است که هر کسی می تواند تجربه کند – صرف نظر از جنسیت یا اندازه سینه.

در ادامه این مقاله به بررسی رابطه بین سینه های بزرگ و درد بالای کمر در زنان می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

آیا بین اندازه سینه ها و کمر درد ارتباطی وجود دارد؟

رابطه بین داشتن سینه های بزرگ و کمر درد تا حدودی پیچیده به نظر می رسد و عوامل متعدد دیگری را شامل می شود. اما تعداد محدودی از تحقیقات ارتباط بین سینه های بزرگ و کمر درد را نشان داده است.

یک مطالعه کوچک در سال 2013 بر روی زنان یائسه (که اکثر آن ها دارای اضافه وزن یا چاقی بودند) نشان داد که درد بالای کمر با سینه های بزرگتر مرتبط است. گفتنی است که برخی از شرکت‌ کنندگان سوتین‌ هایی با اندازه نامناسب می پوشیدند.

این احتمال وجود دارد که عوامل دیگر مانند وزن بیشتر بدن یا فشار بر روی عصب عوامل اصلی اضافی برای درد بالای کمر باشند.

دلایل مختلفی برای درد بالای کمر وجود دارد که عبارتند از :

  • آسیب به دیسک های کمر مانند فتق
  • استئوآرتریت در نتیجه تجزیه غضروف در ستون فقرات شما
  • درد میوفاشیال
  • شکستگی مهره

کمردرد تنها درد ناشی از اندازه سینه ها نیست.

مطالعه‌ ای در سال 2012 رابطه بین اندازه سینه، اندازه سوتین و درد در شانه و گردن شرکت‌ کنندگان را بررسی کرد. محققان به این نتیجه رسیدند که اندازه سینه ها نقش مهمی در درد شانه و گردن دارد.

آیا سوتین نامناسب می تواند باعث کمر درد شود؟

یک مطالعه کوچک در سال 2008 در مورد اندازه سینه، سوتین و درد بالای کمر در زنان جوان نشان داد که 80 درصد از شرکت‌ کنندگان سایز سوتین نادرست می‌ پوشیدند.

علاوه بر این زنانی که سینه‌ های بزرگ‌ تری دارند بیشتر احتمال دارد از سوتین نادرست استفاده کنند. این یک باور رایج است که تناسب نادرست – و وضعیت نامناسب ناشی از آن – می تواند منجر به کمر درد شود.

محققان می گویند که به نظر می رسد تناسب سوتین ارتباطی با درد بالای کمر ندارد. با این حال اگر سوتین سینه ها را محکم نگه ندارد می تواند عملکرد آن را به عنوان پشتیبان سینه مختل کند. این می تواند به نوبه خود باعث ایجاد سطوح خاصی از درد و ناراحتی شود.

خلاصه

اندازه سینه معمولا به عنوان دلیلی برای کمر درد در نظر گرفته می شود. تحقیقات نشان می دهد که اگرچه اندازه سینه تنها عامل تعیین کننده در کمر درد نیست اما می تواند یک عامل باشد.

می توانید با تقویت عضلات مرکزی شکم و کمر، کمر درد خود را کاهش دهید.

حفظ سطح کافی ویتامین D و کلسیم نیز ممکن است به کاهش کمر درد کمک کند. یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که سطوح ناکافی ویتامین D با کمر درد غیر اختصاصی مرتبط است.

همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌ دهد جراحی کوچک کردن سینه ممکن است با کمک به ایجاد وضعیت بهتر، کمر درد را کاهش دهد. این چیزی است که شما باید هنگام در نظر گرفتن منبع درد و درمان های موجود از نزدیک با پزشک خود صحبت کنید.

اگر کمر درد شما ادامه یافت یا شدت آن افزایش یافت به پزشک مراجعه کنید. هر چه زودتر تشخیص داده شود زودتر می توانید درمان و تسکین پیدا کنید.

همچنین بخوانید : علت کمردرد و تکرر ادرار

منبع : healthline