رژیم لاغری سریع با هندوانه چگونه است؟

رژیم لاغری سریع با هندوانه
رژیم لاغری سریع با هندوانه

رژیم لاغری سریع هندوانه می تواند به شما در کاهش وزن، کاهش التهاب و پاکسازی بدن از سموم کمک کند.

در ادامه این مقاله به بررسی همه ی مزایا و معایب رژیم لاغری سریع با هندوانه می پردازیم. با سومیتا همراه باشید.

رژیم لاغری با هنداونه چگونه کار می کند؟

چند نسخه از رژیم هندوانه وجود دارد. محبوب ترین نوع آن پاکسازی بدن است، این شامل یک دوره محرومیت نسبتا کوتاه (اما سخت) و به دنبال آن بازگشت به رژیم غذایی منظم است.

در مرحله اول رژیم های غذایی چیزی جز هندوانه نمی خورید. این مرحله معمولا سه روز طول می کشد، ممکن است در نهایت روزانه معادل یک هندوانه بزرگ مصرف کنید. باز هم مشخصات این رژیم از نظر منبع متفاوت است.

پس از آن برخی از افراد به رژیم غذایی عادی خود باز می گردند. برخی دیگر کم کم غذاهای دیگر را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند. به عنوان مثال در یک دوره ممکن است هر روز دو وعده غذای سبک داشته باشید و هندوانه را به عنوان میان وعده بخورند.

متخصصان درباره رژیم لاغری هندوانه چه می گویند؟

به گفته مشاور تغذیه جسیکا مارکوس این نوع رژیم ها مورد توجه افراد قرار می گیرند زیرا ساختار زیادی دارند اما فقط به یک تعهد کوتاه نیاز دارند.

او می گوید : بر خلاف رژیم هایی برای تغییر سبک زندگی دوره زمانی محدود رژیم هندوانه یک هدف واقعی و قابل تحقق به رژیم غذایی می بخشد. اگر بدانیم این فقط برای چند روز است ما بیشتر تمایل داریم آن را امتحان کنیم.

برای بیشتر مردم مصرف هندوانه برای بدن مفید است چون علاوه بر فواید غذایی، مقدار زیادی آب نیز تامین می کند.

مارکوس توضیح می دهد : رژیم هندوانه بیشتر یک پاک کننده است که به این واقعیت متکی است که هندوانه بیش از 90 درصد آب دارد. بنابراین کالری کمی دارد و برخی ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می کند. این آبرسانی، شادابی و لذت بخشی به شما کمک می کند، حداقل به طور موقت.

رژیم هندوانه چه خواصی دارد؟

یک فنجان هندوانه غنی از مواد مغذی است و فقط 46 کالری دارد و دارای ویتامین های زیر و همچنین بسیاری ویتامین های دیگر است :

  • ویتامین A که برای بینایی سالم ضروری است
  • ویتامین B1 که به بدن شما کمک می کند غذا را به انرژی تبدیل کند
  • ویتامین B6 که بدن شما برای ایجاد سلول های قرمز خون (RBC) به آن نیاز دارد
  • ویتامین C که برای رشد و ترمیم بافت حیاتی است

هندوانه منبع خوبی از لیکوپن است. این آنتی اکسیدان دارای طیف وسیعی از فواید بوده و ممکن است به محافظت در برابر بیماری های قلبی، سرطان و سایر شرایط کمک کند.

هندوانه همچنین بیش از هر ماده غذایی دیگری حاوی سیترولین است. آمینو اسید سیترولین به دلیل نقش آن در گشاد شدن عروق و جریان خون مناسب از همه بیشتر قابل توجه است. سیترولین در واقع نام خود را از اصطلاح لاتین هندوانه Citrullus lanatus گرفته است.

تخمه هندوانه یک میان وعده فوق العاده عالی پر از آهن و منیزیم است. حتی پوست آن برای شما خوب است.

عوارض و مضرات رژیم لاغری سریع هندوانه

ماهیت محدود کننده این رژیم غذایی مردم را بدون هیچ منبع پروتئینی در رژیم غذایی رها می کند.

به همین دلیل این رژیم غذایی به کودکان، زنان باردار یا هر کسی که دارای شرایط سلامتی خاصی است و به رژیم غذایی خاصی نیاز دارد (مانند دیابت) یا فردی که عملکرد ایمنی بدنش به خطر افتاده است توصیه نمی شود.

همچنین وقتی دوره رژیم به پایان رسید مردم به عادت های قدیمی خود بر می گردند و وزن خود را دوباره به دست می آورند.

توجه به این نکته مهم است که هندوانه فاقد چربی است که یک ماده مغذی ضروری است، دقیقا مانند پروتئین. افرادی که دارای شرایط سلامتی هستند و نیاز به رژیم غذایی خاصی دارند باید از رژیم هندوانه پرهیز کنند.

خلاصه

به طور کلی، بهتر است از رژیم های شدید محدود کننده و پاک کننده استفاده نکنیم اما اگر شما به طور کلی سالم هستید بعید است که برای چند روز استفاده از آن مضر باشد.

همچنین بخوانید : خواص آب هندوانه برای سلامتی بدن

منبع : healthline