خواص آب آلوئه ورا برای سرطان ریه چیست؟

خواص آب آلوئه ورا برای سرطان ریه
خواص آب آلوئه ورا برای سرطان ریه

آلوئه ورا یک گیاه دارویی است که برای اهداف درمانی استفاده می شود. برگ های این ساکولنت حاوی ژل شفافی است که گاهی به صورت موضعی استفاده می شود.

آلوئه ورا را می توان به صورت خوراکی نیز مصرف کرد و بسیاری از مردم حتی از نوشیدن آب آلوئه ورا لذت می برند.

اعتقاد بر این است که آب آلوئه ورا به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند و برخی افراد ادعا می کنند که می تواند سرطان ریه را درمان کند.

در ادامه این مقاله به بررسی فواید دارویی و درمانی آب آلوئه ورا برای درمان سرطان ریه می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای آب آلوئه ورا برای درمان سرطان ریه

سرطان ریه زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌ های بدخیم بدون مدیریت رشد کرده و توموری در ریه‌ ها تشکیل دهند. علائم سرطان ریه شامل سرفه، خس خس سینه و درد قفسه سینه هستند.

درمان‌ های معمولی برای سرطان ریه شامل شیمی‌ درمانی، پرتو درمانی، جراحی و درمان دارویی هدفمند است. با این حال برخی از مردم آب آلوئه ورا را نیز یک درمان برای سرطان ریه می دانند.

این به احتمال زیاد به دلیل این است که آلوئه ورا حاوی آسمانان، یک ترکیب شیمیایی با خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد سرطانی است. اعتقاد بر این است که اثر سرکوب کننده تومور نیز دارد.

گزارش هایی از استخراج این ترکیب از گیاه و تزریق به بدن به عنوان یک درمان جایگزین سرطان وجود دارد. با این حال این درمان باعث مرگ برخی افراد شده است.

در حال حاضر هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد آلوئه ورا یا آب آلوئه ورا درمان‌ های موثر سرطان ریه هستند.

فواید و مزایای آلوئه ورا برای سلامتی ریه ها

در حالی که آب آلوئه ورا درمانی برای سرطان ریه نیست خود آلوئه ورا ممکن است فوایدی برای سلامتی ریه ها داشته باشد.

توانایی های ضد التهابی این گیاه احتمالا می تواند مشکلات تنفسی ناشی از آسم، آمفیزم و برونشیت مزمن را بهبود بخشد. گفته می شود که مصرف خوراکی آلوئه ورا به کاهش تورم و تحریک در مجاری هوایی کمک کرده و تنفس را آسان تر می کند.

در یک مطالعه در سال 2019 محققان موش‌ های آزمایشگاهی را به مدت 30 دقیقه در روز در معرض دود هشت نخ سیگار قرار دادند. گروه درمان 1 ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض دود سیگار ژل آلوئه ورا دریافت کردند.

پس از 6 هفته سلول های اپیتلیال آلوئولی که از ریه ها محافظت می کنند در گروه درمان در مقایسه با گروه کنترل بالاتر بود. به همین دلیل محققان به این نتیجه رسیدند که ژل آلوئه ورا خوراکی احتمالا می تواند از بافت ریه در برابر آسیب محافظت کند.

همیشه ابتدا با یک پزشک صحبت کنید

همیشه قبل از اضافه کردن درمان‌ ها یا مکمل‌ های جایگزین به برنامه روزانه خود مسائل را با پزشک در میان بگذارید.

به گفته مرکز درمان سرطان آمریکا (CTCA) حتی مواد طبیعی مانند آبمیوه‌ ها نیز می‌ توانند حاوی ویتامین‌ ها یا ترکیبات دیگری باشند که می‌ توانند با داروهای دیگری که در حال حاضر مصرف می‌کنید تداخل داشته باشند.

پزشک می‌ تواند مطمئن شود که کل برنامه درمانی شما هماهنگ است.

به خاطر داشته باشید که بر اساس تحقیقات سرطان انگلستان آلوئه ورا می تواند در برخی افراد عوارض جانبی منفی ایجاد کند که شامل موارد زیر هستند :

  • بثورات پوستی
  • گرفتگی معده
  • اسهال
  • کاهش پتاسیم خون

فواید و مزایای آلوئه ورا برای سلامتی بدن

1. سوختگی را درمان می کند

آلوئه ورا به طور کلی برای استفاده روی پوست بی خطر است و اغلب برای درمان سوختگی های جزئی مانند آفتاب سوختگی استفاده می شود.

ترکیبات فعال آلوئه ورا می توانند درد و التهاب را کاهش دهند. بر اساس یک بررسی در سال 2019 پلی ساکاریدهای آلوئه ورا به بهبود زخم کمک می کنند.

2. تسکین دهنده تحریکات پوستی است

علاوه بر سوختگی، آلوئه ممکن است تحریک و التهاب ناشی از سایر بیماری های پوستی را تسکین دهد. می تواند به کاهش تورم، خارش و قرمزی ناشی از اگزما، پسوریازیس و آکنه کمک کند.

همچنین ممکن است تحریک پوست ناشی از پرتودرمانی در درمان سرطان ریه را کاهش دهد. آلوئه ورا همچنین دارای اثر تسکین دهنده و مرطوب کننده است بنابراین گاهی اوقات جز لوسیون ها و سایر محصولات مراقبت از پوست است.

3. باعث تقویت موها می شود

مواد فعال موجود در آلوئه ورا مانند ویتامین های A، C، E و B12 ممکن است سلامت فولیکول های مو را بهبود بخشد و موهای شما را تقویت کند. اثر ضد التهابی آلوئه ورا همچنین به کاهش بیماری های پوستی که روی پوست سر تاثیر می گذارد مانند پسوریازیس و شوره سر کمک می کند.

می توانید محصولات مراقبت از مو حاوی آلوئه ورا را خریداری کنید. همچنین می توانید ژل را از برگ های آلوئه ورا جدا کنید، آن را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

4. به بهبود قند خون کمک می کند

زمانی که آلوئه ورا به صورت خوراکی مصرف شود ممکن است قند خون را نیز بهبود بخشد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما یک منبع معتبر در سال 2016 نشان داد که آلوئه ورا احتمالا می‌تواند سطح گلوکز ناشتا را در افراد مبتلا به پیش دیابت بهبود بخشد.

5. باعث رفع یبوست می شود

آب آلوئه ورا می تواند اثر ملین داشته باشد. داروهای شیمی درمانی مورد استفاده برای سرطان ریه می توانند باعث یبوست شوند. نوشیدن آب آلوئه ورا به تحریک حرکات روده و درمان یبوست کمک می کند.

با پزشک خود درمان های جایگزین سرطان را بررسی کنید

شیمی درمانی، پرتودرمانی، جراحی، ایمونوتراپی و دارو درمانی هدفمند به عنوان درمان های موثر برای برخی سرطان ها شناخته شده اند.

هیچ مدرکی دال بر استفاده از درمان های جایگزین و مکمل ها به عنوان جایگزینی برای درمان های پزشکی سرطان وجود ندارد بنابراین از هر گونه درمانی که نوید درمان سرطان را می دهد خودداری کنید.

گفته می شود گاهی اوقات استفاده از درمان های جایگزین به عنوان مکمل درمان های پزشکی می تواند مفید باشد.

به عنوان مثال پزشک شما ممکن است یک مکمل روزانه را برای اطمینان از دریافت مواد مغذی ضروری بدن شما توصیه کند. برخی مکمل‌ ها مانند سلنیوم و فولیک اسید ممکن است اثربخشی درمان‌ های سرطان را افزایش داده و از سلول‌ های شما در برابر آسیب محافظت کنند.

به طور مشابه ممکن است متوجه شوید که دمنوش زنجبیل یا دمنوش نعناع حالت تهوع و سایر علائم گوارشی ناشی از شیمی درمانی را کاهش دهد.

همیشه قبل از مصرف ویتامین یا مکمل با پزشک خود مشورت کنید. برخی از درمان های مکمل می توانند با درمان های معمولی تداخل داشته باشند حتی برخی از غذاها توانایی بدن شما برای متابولیسم برخی داروهای شیمی درمانی را کاهش می دهند.

خلاصه

در حالی که آلوئه ورا ممکن است از برخی جهات برای ریه ها مفید باشد اما درمان موثری برای سرطان ریه نیست.

با این حال درمان‌های جایگزین یا مکمل با استفاده از آلوئه ورا می‌ تواند به تسکین برخی از علائم ناشی از درمان‌ های سرطان مانند بثورات پوستی و یبوست کمک کند.

همچنین بخوانید : مواد غذایی مفید برای سلامت ریه ها

منبع : healthline