خواص شگفت انگیز گردوی سیاه برای سلامتی بدن

خواص گردوی سیاه
خواص گردوی سیاه

گردو سیاه (به انگلیسی : Black Walnuts) به خاطر طعم غنی، خاکی و مواد مغذی چشمگیرش مشهور است.

آن ها با بسیاری از فواید سلامتی مانند کاهش خطر بیماری قلبی و کاهش وزن مرتبط هستند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی موجود در پوسته بیرونی گردوی سیاه آن ها را برای درمان طبیعی عفونت های انگلی و باکتریایی مفید می کند.

در ادامه این مقاله با فواید گردوی سیاه برای سلامتی بدن و همچنین عوارض و مضرات و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا خواهید شد. با سومیتا همراه باشید؛

گردو سیاه چیست؟

گردو سیاه (نام علمی : Juglans nigra) به طور وحشی در سراسر ایالات متحده رشد می کند و پس از گردو انگلیسی دومین گردوی کشت شده در آمریکای شمالی است.

آن ها از یک مغز، یک پوشش خشک و یک پوسته سخت تشکیل شده اند.

مغز آن قسمتی از گردو است که معمولا به صورت خام یا بو داده مصرف می شود و می توان آن را برای تهیه روغن گردو استفاده کرد. پوسته حاوی آنتی اکسیدان است و در عصاره ها و مکمل ها برای اهداف دارویی مانند درمان عفونت های انگلی یا کاهش التهاب استفاده می شود.

گردو سیاه طعم و عطر منحصر به فردی دارد که آن را خاکی تر از گردوی انگلیسی می کند. آن ها یک مکمل محبوب برای دستور العمل هایی مانند محصولات فری و دسر هستند.

فواید و مزایای گردو سیاه برای سلامتی بدن

1. سرشار از مواد مغذی است

گردو سیاه سرشار از پروتئین، چربی های سالم و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

یک وعده 28 گرمی گردو سیاه حاوی مواد مغذی زیر است :

  • کالری : 170
  • پروتئین : 7 گرم
  • چربی : 17 گرم
  • کربوهیدرات : 3 گرم
  • فیبر : 2 گرم
  • منیزیم : 14 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • فسفر : 14 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • پتاسیم : 4 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • آهن : 5 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • روی : 6 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • مس : 19 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • منگنز : 55 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • سلنیوم : 7 درصد مقدار مورد نیاز روزانه

گردو سیاه 75 درصد پروتئین بیشتری نسبت به گردو انگلیسی دارد و 4 گرم پروتئین در هر وعده 28 گرم تامین می کند. پروتئین یک ماده مغذی است که به طور مثبت بر کاهش وزن، کنترل قند خون و احساس سیری تاثیر می گذارد.

آن ها کربوهیدرات کمی دارند و بیشتر کربوهیدرات ها از فیبر می آیند، ماده مغذی که ممکن است احساس سیری و کنترل وزن را نیز تقویت کند.

گردو منبع خوبی از آنتی اکسیدان هاست – موادی که می توانند از آسیب سلولی ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد جلوگیری کنند.

به عنوان مثال آن ها حاوی پروآنتوسیانیدین هستند که ممکن است بدن را در برابر آسیب خورشید محافظت کند، بینایی را بهبود بخشد و گردش خون را افزایش دهد.

آن ها همچنین آلفا لینولنیک اسید (ALA)، نوعی اسید چرب امگا 3 را فراهم می کنند. ALA یک چربی ضروری است به این معنی که بدن شما نمی تواند آن را تولید کند بنابراین از رژیم غذایی خود به آن نیاز دارید.

ALA با چندین فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است.

فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان های موجود در گردو سیاه فواید سلامتی مختلفی دارند. علاوه بر این پوست گردوی سیاه دارای خواص ضد باکتریایی منحصر به فردی است و در عصاره ها و مکمل های دارویی گیاهی استفاده می شود.

گردو سیاه از نظر تغذیه ای شبیه به گردوی انگلیسی است که به دلیل فواید سلامتی آن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

2. ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد

گردو سیاه حاوی مواد مغذی و ترکیبات مختلفی است که برای سلامت قلب مفید است که عبارتند از :

  • اسیدهای چرب امگا 3 : ممکن است برخی از عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و سطح کلسترول را بهبود بخشد
  • تانن ها : به کاهش فشار خون و کاهش سطح چربی خون و به طور بالقوه بهبود سلامت قلب کمک می کنند
  • الاژیک اسید : ممکن است به جلوگیری از باریک شدن عروق ناشی از تجمع پلاک که می تواند منجر به بیماری قلبی شود کمک کند

بررسی 13 مطالعه نشان داد که خوردن گردو باعث کاهش کلسترول کل و LDL می شود. علاوه بر این مطالعات نشان می‌ دهد که خوردن گردو عملکرد رگ‌ های خونی را بهبود می‌ بخشد و خطر تشکیل پلاک را کاهش می‌ دهد که یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌ های قلبی است.

3. ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد

گردو سیاه حاوی ترکیب ضد توموری به نام جوگلون است. مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که این ترکیب به طور قابل توجهی رشد تومور را کاهش می دهد.

چندین مطالعه لوله آزمایش نشان می دهد که جوگلون می تواند باعث مرگ سلولی در سلول های سرطانی خاص از جمله کبد و معده شود.

علاوه بر این گردو سیاه حاوی آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است که اثرات مفیدی در برابر سرطان ریه، سینه، پروستات و روده بزرگ نشان داده است.

4. خاصیت آنتی باکتریال دارد

پوست گردوی سیاه سرشار از تانن هاست – ترکیباتی با خواص ضد باکتریایی.

تانن های موجود در گردو سیاه دارای اثرات ضد باکتریایی بر علیه لیستریا، سالمونلا و اشرشیا. کولی هستند – باکتری هایی که معمولا باعث بیماری های ناشی از غذا می شوند.

یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که عصاره پوست گردوی سیاه دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است و از رشد استافیلوکوکوس اورئوس، باکتری که می تواند باعث عفونت شود جلوگیری می کند.

5. ممکن است به کاهش وزن کمک کند

مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل – به ویژه گردو – ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

اگرچه گردو کالری بالایی دارد اما بیشتر این کالری ها از چربی های سالم به دست می آیند. چربی ها می توانند به افزایش احساس سیری و رفع گرسنگی کمک کنند.

در واقع گردو برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارد، که می تواند به شما کمک کند به طور طبیعی کمتر غذا بخورید و به طور بالقوه باعث کاهش وزن می شود.

در یک مطالعه 3 ماهه افرادی که روزانه 1/4 فنجان (30 گرم) گردو می خوردند کاهش وزن بیشتری نسبت به گروه کنترل داشتند.

روش های استفاده از گردوی سیاه در رژیم غذایی

ترکیبات گیاهی پوست گردو سیاه استخراج شده و به عنوان مکمل به صورت کپسول یا قطره مایع استفاده می شوند.

عصاره گردو سیاه به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن در مکمل های کمپلکس افسنطین استفاده می شود.

افسنطین تنتوری است که از پوست گردوی سیاه، گیاهی به نام افسنطین و میخک تهیه می شود. این یک درمان طبیعی در برابر عفونت های انگلی است.

برخی افراد از این عصاره به عنوان غرغره برای از بین بردن باکتری های دهان خود استفاده می کنند. عصاره برگ‌ های گردو سیاه را می‌ توان برای درمان بیماری‌ های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و زگیل نیز استفاده کرد.

علاوه بر این عصاره پوست گردوی سیاه به دلیل داشتن تانن که دارای اثر تیره کننده طبیعی است به عنوان رنگ مو، پوست و لباس استفاده می شود.

با این حال تحقیقات در مورد عصاره گردوی سیاه برای این کاربردها محدود است و مطالعات بیشتری برای تایید فواید و عوارض جانبی مکمل‌ های گردوی سیاه مورد نیاز است.

عوارض و مضرات گردو سیاه

اگرچه گردو سیاه فواید بسیاری برای سلامتی دارد اما هنگام خوردن یا مصرف آن به عنوان مکمل باید به نکات ایمنی توجه کرد.

افرادی که به آجیل یا آجیل درختی حساسیت دارند نباید گردو سیاه یا مکمل های حاوی آن را استفاده کنند.

مکمل ها توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم نمی شوند بنابراین شما باید آن ها را از برندهای معتبری خریداری کنید چون محصولاتی را ارائه می دهند که به طور مستقل از نظر ایمنی تست شده اند.

تحقیقات در مورد اثرات مکمل‌ های گردوی سیاه در دوران بارداری یا در دوران شیردهی کافی نیست و مشخص نیست که مصرف این مکمل‌ ها در دوران بارداری یا شیردهی بی‌ خطر است.

علاوه بر این تانن موجود در گردو سیاه ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. اگر دارو مصرف می کنید، باردارید یا در دوران شیردهی هستید بهتر است قبل از مصرف عصاره گردو سیاه با پزشک خود مشورت کنید.

خلاصه

گردو سیاه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. آن ها ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهند و دارای خواص ضد سرطانی و ضد باکتریایی باشند.

آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات گیاهی موجود در پوسته گردو سیاه آن ها را به یک مکمل گیاهی محبوب تبدیل می کند – اگرچه تحقیقات هنوز محدود است.

مشخصات تغذیه‌ ای و طعم تند آن‌ ها، گردو سیاه را به یک مکمل مفید و خوشمزه برای رژیم غذایی شما تبدیل می‌ کند.

همچنین بخوانید : جدول ارزش غذایی گردو

منبع : healthline