خواص شگفت انگیز کیوی برای زنان باردار

خواص کیوی برای زنان باردار
خواص کیوی برای زنان باردار

کیوی که به آن انگور فرنگی چینی نیز گفته می شود میوه ای است که از  چین سرچشمه گرفته و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

مقادیر بالایی ویتامین C ،A ،E ،K، فولات، پتاسیم، آهن، مس، منیزیم، فسفر و کولین در کیوی وجود دارد. میوه کیوی قند و چربی کمی دارد (در مقایسه با بسیاری از میوه های دیگر) و حاوی مقدار مناسبی فیبر غذایی است.

در ادامه این مقاله به بررسی فواید میوه کیوی برای زنان باردار و همچنین عوارض و مضرات آن می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

آیا خوردن کیوی در دوران بارداری ایمن است؟

خوردن کیوی در دوران بارداری برای شما بی خطر است. در واقع برای شما خوب است!

تنها استثنا می تواند در صورت حساسیت به کیوی باشد. اگر به لاتکس حساسیت دارید این احتمال بیشتر است. بنابراین مراقب علائم حساسیت باشید – معمولا بثورات پوستی یا تورم در اطراف دهان – اما اگر در گذشته مشکلی با کیوی نداشتیدپس از خوردن آن در دوران بارداری لذت ببرید.

فواید و مزایای کیوی برای سه ماهه اول، دوم و سوم دوران بارداری

سه ماهه اول

فولات : این میوه به طور متوسط ​​حاوی حدود 17 میکروگرم فولات است.

اگرچه محققان دقیقا از نحوه عملکرد آن مطمئن نیستند اما فولات (یا فرم مصنوعی آن فولیک اسید) در جلوگیری از نقص لوله عصبی (NTS) در نوزاد شما مهم است.

نقص لوله عصبی زودهنگام 4 تا 6 هفته پس از آخرین قاعدگی شما رخ می دهد بنابراین مهم است که یک ماه قبل از بارداری مکمل مصرف کنید.

مرکز پیشگیری از بیماری ها در آمریکا توصیه می کند که روزانه 400 میکروگرم فولیک اسید مصرف کنید اما افزودن دو عدد کیوی نیز مطمئنا مفید است.

ویتامین C : حدود 64 میلی گرم ویتامین مفید C در یک کیوی وجود دارد. ویتامین C برای مادر مفید است زیرا به جذب آهن کمک می کند.

جذب آهن برای جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری و پس از آن مهم است. اطمینان از بالا بودن سطح آهن برای نوزاد نیز مفید است. آهن به تشکیل انتقال دهنده های عصبی کمک می کند که برای عملکرد خوب مغز مهم هستند.

کلسیم : این فقط مربوط به استخوان و دندان نیست. کودک شما برای افزایش رشد ماهیچه ها و قلب خود به کلسیم کافی نیاز دارد.

یک کیوی معمولی حاوی 23.5 میلی گرم کلسیم است بنابراین آن ها را در سالاد خود بریزید – مخصوصا اگر دچار عدم تحمل لاکتوز و بدنبال منابع غیر لبنی کلسیم هستید.

سه ماهه دوم

فیبر رژیمی : با داشتن 2.07 گرم فیبر در هر کیوی، این میوه می تواند به شما در حفظ حرکات روده ای کمک کند.

بارداری می تواند طیف وسیعی از مشکلات روده را ایجاد کند از یبوست گرفته تا اسهال. این به این دلیل است که سطوح بالاتر هورمون ها سرعت هضم را کاهش داده و ماهیچه های روده شما را ریلکس می کند.

ویتامین A و روی : از سه ماهه دوم بارداری نیاز شما به ویتامین A، روی، کلسیم، آهن، ید و اسیدهای چرب امگا 3 افزایش می یابد. کیوی بخورید تا برخی از این نیازها را برطرف کنید. کیوی حاوی 2.76 میکروگرم ویتامین A و 0.097 میلی گرم روی است.

سه ماهه سوم

محتوای قند : در این سه ماهه ممکن است در مورد دیابت بارداری نگران باشید. کیوی در مقایسه با بسیاری از میوه های دیگر از نظر شاخص گلیسمی پایین تر است و 100 گرم کیوی فقط حدود 1 قاشق چای خوری گلوکز دارد.

این بدان معناست که این میوه باعث افزایش قند خون شما نمی شود.

ویتامین K : به طور متوسط ​​میوه کیوی حاوی 27.8 میکروگرم ویتامین K است. این ویتامین باعث بهبود لخته شدن خون شما می شود. با نزدیک شدن به تاریخ زایمان باید مطمئن شوید که بدن شما میزان کافی از این ویتامین را دارد.

عوارض و مضرات کیوی برای زنان باردار

به ندرت برخی از افراد می توانند به کیوی حساسیت داشته باشند یا بعد از خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک مانند خارش در دهان و گلو، کهیر و درد معده و استفراغ شوند.

خلاصه

میوه کیوی از کشور چین منشا گرفته است و نام اصلی آن در چینی mihoutao است و اشاره به این واقعیت دارد که میمون ها عاشق کیوی هستند.

این میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از مزایای آن در دوران بارداری و پس از آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید : خواص کیوی برای پوست

منبع : healthline