خواص و مضرات زرده تخم مرغ برای موی سر چیست؟

خواص و مضرات زرده تخم مرغ برای مو
خواص و مضرات زرده تخم مرغ برای مو

زرده تخم مرغ گلوله زردی است که وقتی تخم مرغ را می‌ شکنید در میان سفیده آن دیده می‌ شود. زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین ها و مواد مغذی مانند بیوتین، فولات، ویتامین A و ویتامین D است.

مواد مغذی که به طور طبیعی در زرده تخم مرغ وجود دارد همان مواد مغذی است که برای سلامتی موها و براق شدن آن ها مورد نیاز است.

برخی از افراد زرده تخم مرغ را برای درمان ریزش مو، کاهش شکنندگی موها یا تلاش برای رشد سریع موهای خود به پوست سر خود می زنند.

در ادامه این مقاله با فواید درمانی زرده تخم مرغ برای موی سر و همچنین عوارض و مضرات آن بیشتر آشنا می شود. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای زرده تخم مرغ برای موها

برای درک اینکه زرده تخم مرغ چگونه به موهای شما کمک می کند ابتدا باید در مورد عواملی که به مشکلات رایج مو منجر می شوند بحث کنیم.

رژیم غذایی نامناسب، درمان‌ های شیمیایی بیش از حد، استرس اکسیداتیو ناشی از محیط و استفاده زیاد از دستگاه های حرارتی حالت دهنده مو همگی می‌ توانند پروتئین‌ های ساقه مو را از بین ببرند.

زرده تخم مرغ ممکن است به افزایش مقاومت موها در برابر آسیب کمک کند

زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین هایی است که ممکن است مو را در برابر آسیب مقاوم تر کند. زرده تخم مرغ ممکن است برای مرطوب کردن موهای خشک نیز مفید باشد.

زرده تخم مرغ به دلیل ترکیب بی نظیری از ویتامین هایی که دارد می تواند یک غذای فوق العاده برای موهای شما باشد.

ویتامین های A و E، بیوتین و فولات تنها برخی از مواد مغذی هستند که محققان آن ها را برای افزایش رشد مو و سلامت مو موثر می دانند.

شایع ترین کمبود تغذیه ای در جهان کمبود آهن است، آهن برای تولید سلول های جدید بدن شما مهم است. هر زرده تخم مرغ حاوی مقدار کم اما قابل توجهی آهن است.

زرده تخم مرغ ممکن است به رشد سریع تر موها کمک کند

استفاده از زرده تخم مرغ به صورت موضعی روی پوست سر می تواند ریشه موهای شما را با ویتامین ها آغشته کند. این بدان معنی است که موهای جدید قوی تر می شوند و کمتر در معرض شکستن و ریزش هستند.

کاهش ریزش مو به پرپشت تر شدن موها کمک کرده و می تواند باعث افزایش رشد مو شود.

روش های استفاده از زرده تخم مرغ برای موها

ماسک مو

می توانید با استفاده از زرده تخم مرغ و روغن زیتون ماسک مو درست کنید تا از فواید زرده تخم مرغ برای موهای خود بهره مند شوید.

شما همچنین می توانید از یک تخم مرغ کامل بدون مخلوط کردن آن با چیز دیگری به عنوان یک مرطوب کننده عمیق استفاده کنید.

روش استفاده

  • به سادگی تخم مرغ یا مخلوط تخم مرغ و روغن زیتون را هم بزنید
  • با استفاده از دستکش ماسک را با انگشتان خود روی موهای خود بمالید
  • اطمینان حاصل کنید که بالای پوست سر و انتهای موهای خود را به مایک آغشته کنید
  • اجازه دهید این ماسک حدود یک ساعت روی موها بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید

غذایی

برای داشتن موهای سالم تر، تخم مرغ بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. خوردن تخم مرغ به عنوان وعده صبحانه می تواند با دادن پروتئین، ویتامین B و فولات تغذیه شما را بهبود بخشد.

هرچه بدن خود را بهتر تغذیه کنید موهای شما بهتر به نظر می رسد.

مکمل

قرص هایی در بازار وجود دارد که نسخه های مقطر پروتئین های زرده تخم مرغ هستند. شما می توانید این مکمل ها را امتحان کنید تا بدون خوردن زرده تخم مرغ یا استفاده از ماسک موی زرده تخم مرغ به مواد مغذی غنی داخل زرده تخم مرغ دسترسی پیدا کنید. اما شواهد مبنی بر استفاده از این مکمل‌ ها برای بهبود رشد و سلامت مو حکایتی است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز بر خلوص یا کیفیت مکمل ها نظارت نمی کند. قبل از شروع مصرف آن ها با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض و مضرات زرده تخم مرغ برای موها

استفاده از زرده تخم مرغ برای موها یک درمان نسبتا کم خطر است. هر چند چند عارضه جانبی بالقوه وجود دارد.

اگر به تخم مرغ حساسیت دارید از زرده تخم مرغ حتی به عنوان یک درمان موضعی روی سر خود استفاده نکنید.

اگر زرده تخم‌ مرغ را به مقدار زیاد مصرف می‌ کنید به یاد داشته باشید که زرده تخم‌ مرغ غذایی سرشار از کلسترول است. در حالی که خوردن یک تخم مرغ در روز به سلامتی شما آسیبی نمی رساند خوردن مقادیر زیاد آن ممکن است باعث افزایش خطر بیماری قلبی شود به خصوص اگر قبلا بیماری قلبی یا دیابت داشتید.

خلاصه

استفاده از زرده تخم مرغ برای سلامت موها ممکن است به چندین هفته درمان مداوم نیاز داشته باشد تا نتایج را ببینید.

در حالی که استفاده از زرده تخم مرغ برای بهبود ظاهر و سلامت موهای شما برای همه مفید نیست اما این یک روش کم هزینه و ساده برای سلامت مو است که ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

منبع : healthline