خواص چای برای درمان آلرژی و حساسیت چیست؟

خواص چای برای آلرژی و حساسیت
خواص چای برای آلرژی و حساسیت

افراد مبتلا به آلرژی فصلی که رینیت آلرژیک (تب یونجه) نیز نامیده می شود علائمی مانند گرفتگی یا آبریزش بینی و خارش چشم را تجربه می کنند.

اگرچه چای یک درمان محبوب برای درمان این علائم است اما چای های خاصی وجود دارند که از حمایت علمی واقعی برخوردار هستند.

در ادامه این مقاله با خواص انواع چای ها برای درمان علائم آلرژی و حساسیت آشنا می شوید. با سومیتا همراه باشید؛

انواع چای ها و دمنوش ها برای درمان علائم آلرژی و حساسیت

1. چای سبز

چای سبز به دلیل خواص زیادی که برای سلامتی بدن دارد مورد استفاده قرار می گیرد. چای سبز ممکن است برای موارد زیر مفید باشد :

  • بهبود عملکرد مغز
  • کاهش خطر سرطان
  • چربی سوزی

بسیاری از این مزایای سلامتی توسط تحقیقات بالینی پشتیبانی می شود. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که چای سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعه دیگری در سال 2008 نشان داد که مصرف چای سبز ممکن است منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات شود.

2. چای سبز ژاپنی بنی فوکی

چای سبز بنی‌ فوکی نوعی چای سبز ژاپنی است. حاوی مقدار زیادی کاتچین متیله و اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که هر دو به دلیل اثرات ضد آلرژی خود شناخته شده اند.

مطالعه ای در سال 2013 نشان داد که چای سبز بنی فوکی برای کاهش علائم آلرژی به گرده سرو مفید است.

3. دمنوش گزنه معمولی

دمنوش گزنه حاوی آنتی هیستامین است. آنتی هیستامین ها می توانند التهاب بینی را کاهش دهند و علائم آلرژی به گرده را کاهش دهند.

4. دمنوش بابا آدم جنگلی

دمنوش بابا آدم جنگلی گیاهی است که در مناطق باتلاقی یافت می شود. برای درمان بسیاری از شرایط مختلف از جمله آلرژی های فصلی استفاده می شود.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که بابا آدم جنگلی به اندازه آنتی هیستامین فکسوفنادین (Allegra) در تسکین علائم آلرژی موثر است.

5. چای های دیگر

یک مطالعه در سال 2010 مواد طبیعی دیگری را شناسایی کرد که می‌ توان آن ها را برای کاهش علائم آلرژی و سینوزیت به صورت دمنوش درست کرد. این مواد شامل :

  • زنجبیل با ماده فعال جینجرول 6
  • زردچوبه با ماده فعال کورکومین

اثر دارونما

دارونما یک درمان پزشکی جعلی یا درمانی است که هیچ اثر درمانی ذاتی ندارد. اگر فرد معتقد باشد که دارونما یک درمان پزشکی واقعی است، وضعیت ممکن است بهبود یابد. این اثر دارونما نامیده می شود.

برخی از افراد ممکن است اثر دارونما را هنگام نوشیدن چای تجربه کنند. گرمای یک فنجان چای باعث می شود فرد احساس آرامش کند و تا حدی از علائم آلرژی خود خلاص شود.

خلاصه

تعدادی چای وجود دارد که نشان داده شده است که تاثیر مثبتی بر علائم آلرژی دارند.

اگر می خواهید نوع خاصی از چای را برای تسکین آلرژی امتحان کنید با پزشک خود صحبت کنید. آن ها می توانند به شما در مورد اینکه چه مقدار چای در طول روز بنوشید و چگونه یک چای ممکن است با داروهای فعلی شما تداخل داشته باشد راهنمایی کنند.

شما فقط باید چای را از تولید کنندگان معتبر خریداری کنید و دستورالعمل های آن ها را برای استفاده دنبال کنید.

همچنین بخوانید : کالری انواع چای ها

منبع : healthline