خواص شگفت انگیز خرمالو برای زنان باردار

خواص خرمالو برای زنان باردار
خواص خرمالو برای زنان باردار

به عنوان یک مادر باردار، خوردن غذای مغذی تنها اولویت شما در این دوران است. برخی از غذاها که به طور معمول در زمان های دیگر بی خطر هستند می توانند منجر به عوارض ناخوشایندی در دوران بارداری شوند.

در این میان به بسیاری از مادران باردار توصیه می شود که برای حفظ سلامتی خود به طور مرتب میوه مصرف کنند. یک سوال رایج برای بسیاری از زنان باردار این است که آیا آن ها واقعا می توانند در دوران بارداری خرمالو بخورند یا نه؟

در ادامه این مقاله با فواید میوه خرمالو برای سلامتی در دوران بارداری آشنا خواهید شد. با سومیتا همراه باشید؛

خرمالو چیست؟

خرمالو که به عنوان آب نبات طبیعت و میوه خدایان نیز شناخته می شود میوه ای به رنگ گوجه فرنگی نارنجی با بافت مومی است.

این میوه خوشمزه بومی چین است. می توانید از خوردن خرمالو تازه به صورت خام یا پخته یا حتی خشک لذت ببرید. خرمالو میوه ای شیرین و بسیار مغذی است و برای سلامتی شما در دوران بارداری مفید است.

آیا خوردن خرمالو در دوران بارداری ایمن است؟

بله شما می توانید از خوردن خرمالو در دوران بارداری لذت ببرید. با این حال شما باید مقادیر کافی از این میوه مصرف کنید.

خوردن خرمالو به حاملگی سالم کمک می کند. محتوای تغذیه ای موجود در خرمالو باعث رشد و نمو جنین شما می شود و همچنین سلامت مادر را تضمین می کند. قبل از گنجاندن میوه در رژیم غذایی معمول خود در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.

فواید و مزایای خرمالو در دوران بارداری

1. رشد جنین را تقویت می کند

خرمالو سرشار از مواد معدنی کلسیم و فسفر است. بنابراین خوردن این میوه در دوران بارداری به رشد و تکامل استخوان های نوزاد شما کمک می کند.

همچنین این میوه عملکرد سیستم عصبی مرکزی را تقویت می کند.

2. کم خونی را درمان می کند

محتوای آهن موجود در خرمالو از خطر کم خونی در دوران بارداری جلوگیری می کند. خوردن این میوه در دوران بارداری به افزایش تعداد هموگلوبین کمک می کند و از عوارض جانبی کم خونی مانند خستگی و سرگیجه جلوگیری می کند.

3. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

خوردن خرمالو در دوران بارداری به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. ویتامین A و کاروتن موجود در این میوه به تقویت بینایی و ماهیچه های قلب کمک می کند.

همچنین ویتامین C موجود در میوه به طور قابل توجهی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

4. فشار خون را تنظیم می کند

خرمالو در درمان فشار خون بالا در دوران بارداری بسیار موثر است. محتوای منیزیم این میوه به کاهش فشار خون شما کمک می کند.

5. سنگ کلیه را درمان می کند

خرمالو حاوی مقادیر خوبی از منیزیم است که به کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه در دوران بارداری کمک می کند. خوردن میوه سلامت کلیه ها را تضمین می کند.

6. با بی خوابی و استرس مبارزه می کند

ویتامین C موجود در خرمالو در به حداقل رساندن استرس، اضطراب، افسردگی و بی خوابی بسیار موثر است. این میوه به شما کمک می کند تا در دوران بارداری یک خواب راحت داشته باشید.

7. سرماخوردگی و سکسکه را تسکین می دهد

خرمالو به عنوان یک داروی سنتی برای مقابله با سرماخوردگی رایج است. این میوه همچنین به شما در رفع سکسکه و عوارض جانبی آن در دوران بارداری کمک می کند.

8. از سرطان پیشگیری می کند

خرمالو حاوی ترکیباتی مانند بتولنیک اسید و شیبول است که مزایای ضد سرطانی را برای شما به ارمغان می آورد. خوردن میوه در دوران بارداری از خطر ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

9. باعث سم زدایی بدن می شود

خرمالو منبع عالی آنتی اکسیدان های قوی است که به سم زدایی بدن و کبد در دوران بارداری کمک می کند. همچنین محتوای آنتی اکسیدانی میوه به خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن شما کمک می کند و از شما و جنین شما در برابر آسیب سلولی به طور موثر محافظت می کند.

10. خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

عصاره پوست خرمالو در بهبود مقاومت به انسولین و تنظیم سطح قند خون بسیار موثر است. بنابراین خوردن این میوه می تواند به جلوگیری از دیابت در دوران بارداری کمک کند.

11. سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند

محتوای کلسیم موجود در خرمالو به سلامت سیستم قلبی عروقی شما در دوران بارداری کمک می کند.

همچنین بخوانید : ارزش غذایی خرمالو

منبع : momjunction