جدول ارزش غذایی انگور (کالری، ویتامین ها و مواد معدنی)

جدول ارزش غذایی انگور
جدول ارزش غذایی انگور

خواص انگور به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در آن می باشد. این آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از بیماری های مختلف کمک کنند. انگور تازه انتخاب خوبی به عنوان یک میان وعده طبیعی شیرین حاوی ویتامین های C و K و سایر مواد مغذی گیاهی مفید است.

در این مقاله به بررسی ارزش غذایی، کالری، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در انواع انگورها می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

ارزش غذایی انگور سبز و انگور سیاه

یک فنجان انگور (92 گرم)
مقدار
کالری62
کربوهیدرات16 گرم
فیبر1 گرم
پروتئین0.6 گرم
چربی0.3 گرم
قند15 گرم
ویتامین A4.6 میکروگرم
ویتامین K13.6 میکروگرم
ویتامین C3.68 میکروگرم

کربوهیدرات ها

بیشتر کالری موجود در انگور از کربوهیدرات ها به دست می آید که بیشتر آن را قندها تشکیل می دهند. هر انگور حدود یک گرم کربوهیدرات دارد. شاخص گلیسمی انگور حدود 59 تخمین زده می شود در حالی که بار گلیسمی برای یک وعده یک فنجان 11.3 است.

چربی ها

انگور یک غذای تقریبا بدون چربی است که در هر وعده بسیار کمتر از 1 گرم چربی دارد.

پروتئین

در هر وعده انگور فقط 1 گرم پروتئین وجود دارد. آن ها به خوبی با پنیر و آجیل که منابع خوبی از پروتئین هستند و می توانند به ایجاد یک میان وعده متعادل و رضایت بخش کمک کنند، ترکیب می شوند.

ویتامین ها و مواد معدنی

انگور منبع عالی ویتامین K و منگنز است. شما همچنین از دوز سالم ویتامین C بهره مند خواهید شد که به حفظ ایمنی بالا کمک می کند و به ترمیم بافت ها مانند بهبود زخم ها کمک می کند.

کالری

انگور به طور متوسط حدود 62 کالری در هر فنجان دارد. انگور قرمز بدون هسته در هر 100 گرم حدود 86 کالری دارد که کمی بیشتر از یک فنجان است. در مقابل انگور سبز بدون هسته حاوی 80 کالری در هر 100 گرم است.

فواید و مزایای انگور برای سلامتی بدن

1. به لخته شدن خون کمک می کند

ویتامین K برای استخوان‌ های قوی و لخته شدن خون مهم است. اگر کومادین (وارفارین) یا سایر داروهای رقیق‌ کننده خون مصرف می‌ کنید، مصرف ویتامین K شما باید ثابت باشد. با یک متخصص در مورد رژیم غذایی خود صحبت کنید.

2. مقادیر بالایی آنتی اکسیدان دارد

انگور حاوی مقادیر نسبتا زیادی مواد مغذی گیاهی به ویژه فلاونوئیدهایی مانند رسوراترول (موجود در پوست انگور قرمز) است. رسوراترول دارای آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به کاهش خطر کلسترول بالا، فشار خون بالا، لخته شدن خون و بیماری قلبی کمک کند.

انگور همچنین حاوی کوئرستین (یک فلاونوئید) است که ممکن است به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک کند. به عنوان مثال شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد کوئرستین تعدادی از فواید سلامتی از جمله یک عامل ضد التهابی، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی را ارائه می‌کند.

3. به بهبود عملکرد شناختی کمک می کند

برخی تحقیقات نشان می‌ دهد که مصرف رسوراترول (گاهی اوقات به صورت مکمل‌ ها) می‌ تواند به بهبود حافظه و عملکرد شناختی در افراد مسن کمک کند. رسوراترول در انگور قرمز با غلظت بالاتری یافت می‌ شود.

4. به تنظیم قند خون کمک می کند

برخی تحقیقات نشان داده اند که رسوراترول می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. رسوراترول ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و مقاومت به انسولین را کاهش دهد که هر دو برای افراد مبتلا به دیابت مفید هستند.

عوارض و مضرات انگور

متخصصان پزشکی پنج آلرژن اصلی موجود در انگور را شناسایی کرده اند. علائم آلرژی به انگور ممکن است شامل کهیر، بثورات پوستی یا تورم یا واکنش های شدیدتر باشد. علاوه بر این طبق گفته آکادمی آلرژی، آسم و ایمنی شناسی آمریکا اگر به میوه های دیگر حساسیت دارید ممکن است هنگام مصرف انگور واکنش نشان دهید.

خوردن انگور ممکن است لخته شدن خون را کاهش دهد (به دلیل محتوای ویتامین K آن ها).

انگور کامل خطر خفگی برای کودکان 4 ساله و کوچکتر را به همراه دارد. انگور را قبل از سرو برای کودکان خردسال به چهار قسمت تقسیم کنید.

انواع انگورها

انگور هر دو نوع اروپایی و آمریکایی در ایالات متحده کشت می شود. انگور اروپایی در کالیفرنیا بیشتر برای تهیه کشمش برداشت می شود در حالی که انگور آمریکایی بیشتر در تهیه مربا، ژله، آبمیوه و سایر محصولات غذایی استفاده می شود.

انواع مختلفی از انگورهای سفید، سیاه، سبز و قرمز یاقوتی یافت می شود. برخی از نمونه ها عبارتند از انگور شاهانی، ریش بابا، عسگری، رازقی، خلیلی، رویال پاییزی، کونکورد و انگور سیاه مونوکا.

هر نوع انگور طعم مشخصی دارد. انگورهای دانه دار طعم بیشتری دارند اما بیشتر مردم انواع بدون هسته را ترجیح می دهند.

انگورهای بنفش تیره، قرمز و سیاه نسبت به انگور سبز منبع غنی تری از آنتی اکسیدان هستند. به طور کلی تفاوت زیادی در ارزش غذایی انواع انگور وجود ندارد.

با این حال آب انگور، مرباها و ژله ها معمولا قند بیشتری نسبت به انگور تازه دارند زیرا معمولا شکر در آماده سازی اضافه می شود. مهم است که برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید.

بهترین زمان مصرف انگور

آنچه در فروشگاه مواد غذایی موجود است به زمان سال و محل زندگی شما بستگی دارد زیرا انواع مختلف انگور در طول تابستان و پاییز برداشت می شوند. اما همیشه می توانید انگور وارداتی را هر زمان که نیاز داشته باشید پیدا کنید.

هنگام خرید انگور از خرید انگورهای کپک زده یا پوسیده خودداری کنید. انگورهایی را انتخاب کنید که از نظر رنگ غنی هستند. انگور سبز زمانی شیرین ترین و بهترین طعم را دارد که به رنگ زرد مایل به سبز باشد. انگور قرمز و سیاه زمانی بهترین هستند که رنگ تیره داشته باشند.

روش های نگهداری از انگور

اگر انگور به درستی نگهداری شود، می توان چندین هفته آن را در یخچال نگهداری کرد. برای حفظ طراوت انگور، مراحل زیر را دنبال کنید :

  • پوست بیرونی را بررسی کنید : علائم کپک، پوسیدگی یا اتصال ضعیف ساقه را بررسی کنید. هر گونه انگور با این علائم احتمالا سریع تر خراب می شود و روی بقیه تاثیر می گذارد
  • آن ها را سرد نگه دارید : انگور اگر سرد باشد بهترین حالت را دارد. آن ها را در پشت یخچال (سردترین مکان) و دور از غذاهای تند مانند پیاز قرار دهید
  • انگور را در ظرف در بسته نگه دارید : نگهداری انگور در ظرف در بسته از له شدن آن جلوگیری می کند. علاوه بر این ظرفی که در آن قرار داده شده اند معمولا دارای مقدار مناسبی از پوشش و تهویه است که به افزایش عمر مفید کمک می کند
  • انگور را شسته نشده نگهداری کنید : مانند بسیاری از میوه ها انگور نیز باید شسته نشده نگهداری شود. شستشو قبل از نگهداری می تواند رطوبت را افزایش دهد که می تواند روند پوسیدگی را تسریع کند
  • آن ها را فریز کنید : برای استفاده بیشتر از انگور خود، آن ها را فریز کنید تا بعدا در اسموتی ها، کوکتل ها یا حتی به عنوان یک میان وعده خنک و با طراوت استفاده کنید

روش های استفاده از انگور در رژیم غذایی

  • انگور بیشتر به عنوان یک میان وعده مصرف می شود به تنهایی یا به سالاد میوه اضافه می شود
  • انگور تازه همچنین می‌ تواند طعمی شیرین به سالادهای خوش طعم بیافزاید
  • حتی می توانید انگور را در فر تفت دهید و از آن برای همراهی غذاهای گوشتی استفاده کنید
همچنین بخوانید : ارزش غذایی کشمش

منبع : verywellfit