خواص کره انبه برای سلامتی بدن چیست؟

خواص کره انبه
خواص کره انبه

کره انبه (به انگلیسی : Mango Butter) یک کرم موضعی تهیه شده از روغن هسته انبه است که امروزه به یک مکمل محبوب برای پوست تبدیل شده است.

وبلاگ نویسان زیبایی می گویند که می تواند پوست را نرم کند، در برابر آسیب های خورشید محافظت کند و ترک های پوستی را درمان کند.

در ادامه این مقاله به بررسی فواید درمانی کره انبه برای سلامتی بدن و همچنین عوارض و مضرات آن می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای کره انبه برای سلامتی بدن

1. به طور کلی باعث جوش نمی شود

کره انبه حاوی ترکیباتی نیست که باعث تحریک پوست شوند حتی اگر پوست شما حساس باشد.

یک استثنا : اگر آکنه را تجربه می کنید بهتر است بخواهید از استفاده از کره انبه روی صورت خود اجتناب کنید.

2. در برابر اشعه ماوراء بنفش اثر محافظتی دارد

انبه حاوی سالیسیلیک اسید و آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند.

مهم‌ تر از همه انبه سرشار از ویتامین‌ های C و E می باشد. مطالعه‌ ای در سال 2012 نشان می‌ دهد که در صورت ترکیب، این دو ماده ممکن است تا حدودی از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی محافظت کنند.

3. سازگار با پوست است

کره انبه حاوی چندین ویتامین است که برای پوست مفید هستند و ممکن است به ویژه برای مرطوب کردن پوست خشک مفید باشند.

4. هیچ بویی ندارد

در حالی که شما ممکن است انتظار یک بوی میوه ای را داشته باشید، اکثر مردم بوی ملایمی را ار کره انبه گزارش می دهند.

5. ضد باکتری و ضد میکروبی است

کره انبه ممکن است دارای خواص ضد باکتریایی باشد. در یک مطالعه در سال 2020، پشم تیمار شده با روغن هسته انبه کمتر مستعد حضور انواع مختلف باکتری بود.

6. ممکن است موهای شما را براق کند

کره انبه همان طور که باعث نرمی پوست می شود ممکن است درخشش طبیعی موهای شما را تقویت کرده و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر را کاهش دهد.

چه چیزی در کره انبه وجود دارد که آن را بسیار خاص می کند؟

انبه مملو از مواد مغذی است به همین دلیل است که آن ها یک غذای اصلی در سراسر جهان هستند. آن ها مملو از فیبر، ویتامین ها (C، B6، A، E و غیره) و مواد معدنی هستند.

آن ها همچنین منبع خوبی از فولات، پتاسیم، کلسیم و بتاکاروتن می باشند.

بسیاری از ویتامین های موجود در انبه دارای قدرت بهبود پوست هستند بنابراین منطقی است که کره انبه هم همین خواص را داشته باشد.

در واقع کره انبه به دلیل اسیدهای چرب آن (مملو از اولئیک اسید، استئاریک اسید و لینولئیک اسید است) به عنوان جایگزینی در محصولات زیبایی برای کره کاکائو توصیه می شود که برای مدت طولانی به عنوان نرم کننده پوست استفاده شده است.

کره به عنوان یک کرم موضعی می تواند مزایایی مانند نرمی پوست را به همراه داشته باشد و ممکن است محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه دهد.

همان مطالعه 2020 که در بالا ذکر شد نشان می دهد که پشم تیمار شده با روغن هسته انبه میزان آسیب اشعه ماوراء بنفش کاهش یافته را نشان می دهد – بنابراین ممکن است همین کار را برای پوست نیز انجام دهد.

کره انبه همچنین در مطالعه کوچکی که در سال 2008 در مورد درمان ترک پاشنه پا انجام شد، عملکرد چشمگیری داشت.

محلول مبتنی بر کره انبه نسبت به لوسیون تجاری تولید شده در کاهش جای زخم و ترک در پوست و افزایش ماندگاری بهتر عمل کرد. همچنین نتایج مشابه یا بهتری را در توانایی خود برای مرطوب کردن نشان داد.

کره انبه چه کاری نمی تواند برای شما انجام دهد؟

ممکن است آکنه را درمان نکند – و حتی آن را بدتر کند

این یکی از استثناهای احتمالی از مزایای آن برای تقویت پوست است.

اینترنت را جست و جو کنید وبلاگ هایی را خواهید دید که خواص کره انبه را در مبارزه با آکنه ستایش می کنند اما کارشناسان چندان مطمئن نیستند.

روغن هسته انبه برای اکثر انواع پوست مناسب است. اما برخی از کارشناسان از جمله آکادمی متخصصان پوست آمریکا استدلال می‌ کنند که کره‌ های سرشار از روغن – مانند کره انبه – ممکن است منافذ شما را مسدود کرده و منجر به آکنه شوند (به‌خصوص اگر پوست چرب دارید).

اگر آکنه مزمن یا شدید را تجربه می کنید ممکن است بخواهید قبل از استفاده از محصولات حاوی کره انبه روی صورت خود با پزشک یا متخصص صحبت کنید.

نمی تواند برای همیشه ترک های پوستی را درمان کند

این یکی دیگر از ادعاهای رایج اما نادرست است.

آنتی اکسیدان های موجود در انبه مانند ویتامین C قرمزی و تیرگی پوست را کاهش می دهند. اما هیچ چیز نمی تواند ترک های پوستی را به طور کامل از بین ببرد علیرغم محصولات بی شماری که تبلیغ می کنند این کار را انجام می دهند.

بنابراین در حالی که مالیدن کره انبه روی ترک های پوستی مضر نیست بعید است که کار زیادی انجام دهد.

نمی تواند بینایی شما را بهبود بخشد

درست است که انبه سرشار از ویتامین A است – ویتامینی که برای حفظ ظاهر شما مفید است – اما اگر می خواهید فوایدی برای چشمان شما داشته باشید احتمالا بهتر است انبه را بخورید تا آن را روی پوست خود بمالید.

دو راه آسان برای خوردن بیشتر انبه : آن را به سالاد مورد علاقه خود اضافه کنید یا آن را در دستور العمل تولید گواکامول قرار دهید.

عوارض و مضرات کره انبه

قرار دادن مواد غذایی روی پوست به طور کلی توسط متخصصان توصیه نمی شود اما کره انبه تاکنون هیچ واکنشی ایجاد نکرده است.

با این حال واکنش های آلرژیک همیشه ممکن است. در صورت بروز هرگونه سوزش، خارش یا قرمزی فورا آن را بشویید.

همیشه قبل از امتحان یک محصول جدید یک تست پچ انجام دهید.

خلاصه

گفته می شود کره انبه به نرمی و لطافت پوست کمک می کند و علائم پیری ناشی از اشعه ماوراء بنفش را کند می کند. اما محدودیت هایی برای دستیابی به آن وجود دارد.

برای بهترین نتایج مراقبت از پوست، کره انبه یا لوسیون تجاری را با روغن یا عصاره دانه انبه خریداری کنید.

برای داشتن طیف کاملی از فواید به جای استفاده از کره انبه روی پوست تان، انبه بخورید.

همچنین بخوانید : خواص انبه برای پوست چیست؟

منبع : healthline