خواص زنجبیل برای درمان آرتریت چیست؟

خواص زنجبیل برای درمان آرتریت
خواص زنجبیل برای درمان آرتریت

زنجبیل گیاهی گلدار است که ریشه آن اغلب برای پخت و پز استفاده می شود. طعم تند و متمایز آن غیرقابل انکار است و بسیاری از مردم از طعم معطر آن استقبال می کنند.

زنجبیل علاوه بر مصارف آشپزی قرن ها به عنوان یک داروی گیاهی نیز کاربرد داشته است. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. به همین دلیل تصور می شود که ایمنی کلی شما را تقویت کند.

برای افراد مبتلا به آرتریت خواص ضد التهابی آن از مزایای خاصی برخوردار است. زنجبیل حاوی ترکیبات ضد التهابی است که مانند مهارکننده های COX-2 عمل می کند. مهارکننده های COX-2 داروهایی هستند که برای درمان درد و التهاب استفاده می شوند.

در ادامه این مقاله با فواید دارویی و درمانی زنجبیل برای درمان آرتریت و همچنین عوارض و مضرات و روش های استفاده از آن آشنا می شوید. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای زنجبیل برای درمان آرتریت

تا به امروز مطالعات در مورد پتانسیل زنجبیل به عنوان یک درمان موثر برای آرتریت نتایج متفاوتی داشته است. تحقیقات خاص تری در مورد زنجبیل به عنوان دارویی برای انسان مورد نیاز است.

یک مطالعه در سال 2000 نشان داد که عصاره زنجبیل به اندازه ایبوپروفن در اولین دوره درمانی یک مطالعه موثر بود. محققان در مطالعه ای در سال 2016 دریافتند که مکمل های زنجبیل و اکیناسه به طور موثر التهاب و درد را پس از جراحی زانو کاهش می دهند.

محققان در یک مطالعه در سال 2001 دریافتند که دوزهای بسیار متمرکز عصاره زنجبیل در درمان افراد مبتلا به آرتروز زانو موثر است. قبل از شروع مطالعه شرکت کنندگان زانو درد متوسط ​​تا شدید را تجربه می کردند.

مصرف عصاره زنجبیل به کاهش درد زانو در هنگام ایستادن و بعد از راه رفتن کمک کرد. به طور کلی عوارض جانبی گزارش شده در درجه اول محدود به ناراحتی خفیف شکمی بود.

نتایج یک مطالعه حیوانی در سال 2002 بر روی موش‌ ها نشان می‌ دهد که زنجبیل می‌ تواند به تسکین درد مفاصل ناشی از آرتریت روماتوئید کمک کند. نشان داده شد که زنجبیل با دوزهای بالا به مدت چهار هفته باعث کاهش التهاب می شود.

محققان در یک مطالعه در سال 2010 دریافتند که زنجبیل مسکن موثری برای درد عضلانی انسان ناشی از آسیب ناشی از ورزش است. شرکت‌ کنندگانی که دو گرم زنجبیل خام یا دمنوش زنجبیل خورده بودند درد و التهاب را کاهش دادند. تصور می شد که زنجبیل حرارت دیده تاثیر قوی تری دارد اما هر دو نوع زنجبیل به یک اندازه مفید هستند.

استفاده از کرم یا ژل حاوی زنجبیل به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده نیز ممکن است مفید باشد. بر اساس نتایج یک مطالعه در سال 2015 عصاره زنجبیل در صورت استفاده موضعی می تواند آرتروز زانو را بهبود بخشد. شرکت کنندگان عصاره زنجبیل را سه بار در روز به مدت 12 هفته استفاده کردند. در طول این مدت آن ها کاهش سطح درد و علائم دیگر را تجربه کردند.

فواید و مزایای زنجبیل برای سلامتی بدن

زنجبیل دارای فواید متعدد دیگری است که می تواند به بهبود سایر جنبه های سلامتی شما نیز کمک کند.

به عنوان مثال نوشیدن دمنوش زنجبیل ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی کمک کند. محققان در یک مطالعه حیوانی در سال 2016 به مدت 60 روز به ماهی مکمل زنجبیل دادند. آن ها دریافتند که این ماهی می تواند بهتر با برخی عفونت ها مبارزه کند. این ماهی همچنین افزایش ایمنی کلی و نرخ رشد را تجربه کرد.

زنجبیل همچنین ممکن است به درمان تهوع، استفراغ و سایر مشکلات شکمی کمک کند. محققان در یک مطالعه در سال 2017 دریافتند که زنجبیل در کاهش دفعات و شدت استفراغ پس از جراحی آب مروارید موثر است. زنجبیل زمانی که قبل از عمل جراحی در دو دوز جداگانه 500 میلی گرمی مصرف می شد بهترین نتیجه را داشت.

به طور کلی یک بررسی در سال 2014 نشان می دهد که پتانسیل درمانی زنجبیل بسیار امیدوارکننده است.

تحقیقات ارائه شده نشان می دهد که زنجبیل ممکن است به پیشگیری، مبارزه یا درمان بیماری های زیر کمک کند :

  • سرطان
  • تومورها
  • عفونت باکتریایی
  • میگرن
  • دیابت
  • زخم ها

تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی آن در انسان برای علائم یا شرایط خاص مورد نیاز است.

روش های استفاده از زنجبیل برای درمان التهاب و درد

بسته به نیازهای فردی شما زنجبیل می تواند به عنوان موارد زیر استفاده شود :

  • کرم، ژل یا اسانس موضعی
  • کپسول
  • تنتور
  • دمنوش

فرم های غلیظ به طور کلی بهترین مزیت را دارند.

هر شکلی که انتخاب می کنید مراقب باشید مکملی با کیفیت بالا انتخاب کنید که از زنجبیل ارگانیک استفاده می کند. همچنین باید سعی کنید از مصرف محصولاتی که حاوی مواد افزودنی هستند خودداری کنید.

اگر مکمل‌ ها را انتخاب می‌ کنید حتما آن ها را با غذا مصرف کنید. اگر زنجبیل غلیظ را بدون غذا بخورید می تواند باعث ناراحتی معده شود. همچنین می‌ توانید آن را به‌ عنوان دمنوش بنوشید یا آن را به غذاهای مختلف اضافه کنید تا میزان مصرف خود را کمی افزایش دهید.

عوارض و مضرات زنجبیل

اگرچه مصرف زنجبیل به طور کلی بی خطر است برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی خفیفی را تجربه کنند کخ شامل موارد زیر می شود :

  • احتباس گاز
  • نفخ
  • سوزش سردل
  • حالت تهوع

خطر عوارض جانبی شما از جمله در صورت مصرف بیش از دوز توصیه شده کاهش می یابد.

قبل از مصرف زنجبیل با پزشک خود مشورت کنید اگر :

  • دیابت دارید
  • داروهای رقیق کننده خون یا داروهای فشار خون مصرف می کنید
  • اختلال خونی دارید
  • باردار هستید
  • خیلی لاغر هستید
  • سنگ کیسه صفرا دارید

اگر می خواهید از کرم یا ژل زنجبیل استفاده کنید آزمایش پچ را انجام دهید. مقداری به اندازه سکه را روی ساعد خود بمالید. اگر در عرض 24 ساعت هیچ سوزش یا التهابی را تجربه نکردید می توانید در جای دیگری استفاده کنید.

اگر از روغن ضروری استفاده می کنید قبل از استفاده مستقیم روی پوست حتما آن را با روغن حامل مخلوط کنید.

خلاصه

برای بسیاری از افراد زنجبیل یک مکمل عالی برای درمان آرتریت است. علاوه بر تسکین علائم آرتریت می تواند ایمنی کلی شما را تقویت کند.

قبل از افزودن مکمل زنجبیل یا سایر فرم ها حتما با پزشک خود مشورت کنید. آن ها می توانند تایید کنند که مصرف زنجبیل برای شما بی خطر است و اینکه آیا با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل دارد یا خیر.

بعد از اینکه زنجبیل را به رژیم خود اضافه کردید به واکنش بدن تان توجه کنید. حتی ممکن است بخواهید هر روز پس از شروع استفاده از آن چند یادداشت ساده بردارید. این می تواند به شما کمک کند تا ارزیابی کنید که آیا تغییرات مثبت یا عوارض جانبی جدیدی را تجربه می کنید.

در صورت شروع هر گونه عوارض جانبی مصرف را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

همچنین بخوانید : خواص ترکیب زردچوبه و زنجبیل

منبع : healthline