خواص دارچین برای فشار خون بالا چیست؟

خواص دارچین برای فشار خون بالا
خواص دارچین برای فشار خون بالا

برخی از مطالعات نشان داده اند که دارچین می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

دارچین چاشنی محبوب و شیرینی است که از پوست درخت همیشه سبز دارچین که بومی جنوب شرقی آسیاست تهیه می شود. انواع مختلفی دارچین وجود دارد، دارچین کاسیا رایج ترین نوع موجود در ایالات متحده است.

دارچین برای قرن ها در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است و علاقه مجدد به درمان های سنتی باعث مطالعه فواید آن برای بیماری های مختلف شده است.

در ادامه این به بررسی فواید درمانی دارچین برای کاهش فشار خون بالا و همچنین عوارض و مضرات آن می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

تحقیقات چه می گویند؟

بیشتر تلاش‌ های اخیر برای بررسی خواص دارویی دارچین بر روی تاثیر آن بر قند خون متمرکز شده است.

اگرچه مکانیسم آن ناشناخته است برخی از مطالعات گزارش می دهند که دارچین ممکن است اثر مفیدی بر کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت داشته باشد. شواهد متفاوت بوده است اما یک مرور سیستمیک اخیر از ده مطالعه مختلف نشان می دهد که دارچین هم گلوکز خون ناشتا و هم کلسترول کل را کاهش می دهد.

شواهد کمتری برای حمایت از ادعای استفاده از دارچین برای کنترل فشار خون بالا وجود دارد.

بررسی ها در سال 2012 از سه مطالعه در مورد تاثیر دارچین بر فشار خون بالا در بیماران مبتلا به پیش دیابت و دیابت نوع 2 کاهش کوتاه مدت فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را نشان داد اما این مطالعات کوچک بودند و تحقیقات بیشتری قبل از مصرف دارچین برای کنترل فشار خون بالا ضروری است.

مطالعه جداگانه‌ ای که برای بررسی اثر یک محصول حاوی دارچین، کلسیم و روی انجام شد نشان داد که فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا و دیابت نوع دوم کاهش نمی‌ یابد. به طور کلی مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین در حال حاضر توصیه می کند که مطالعات انسانی در مورد استفاده از دارچین برای هیچ بیماری حمایت نمی کند.

عوارض و مضرات دارچین

در مطالعات انسانی شرکت‌ کنندگان از مقادیر مختلفی دارچین (یک قاشق چای‌ خوری تا دو قاشق چای‌ خوری در روز) استفاده کردند. عوارض جانبی زمانی که دارچین در دوزهای معمولی به غذا اضافه می شد نادر بود.

دارچین به عنوان یک مکمل غذایی نیز موجود است اما باید احتیاط کرد زیرا مکمل‌ های غذایی توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی‌ شوند.

اگر داروها یا مکمل‌ های گیاهی دیگری مصرف می‌ کنید همیشه با پزشک خود مشورت کنید چون ممکن است تداخلاتی بین مکمل‌ ها و داروها رخ دهد که منجر به پیامدهای نامطلوب شود.

اگرچه دارچین عموما برای استفاده کوتاه مدت توسط اکثر مردم بی خطر است برخی ممکن است واکنش آلرژیک به این ادویه داشته باشند.

دارچین همچنین حاوی یک ماده شیمیایی به نام کومارین است که می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کبد مضر باشد.

همچنین کومارین پیش ساز داروی رقیق کننده خون به نام وارفارین است اما پیش ماده موجود در گیاهان بر توانایی خون برای لخته شدن تاثیر نمی گذارد.

خلاصه

متخصصان پس از بررسی کامل همه شواهد منتشر شده توصیه هایی را ارائه می کنند و واضح است که شواهد کافی برای حمایت از دارچین به عنوان درمان اثبات شده فشار خون بالا وجود ندارد.

بعید است که دارچین به شما در کنترل فشار خون کمک کند. اگرچه ممکن است مطالعات اضافی مزایایی را در این زمینه نشان دهد اما برای کاهش خطر حمله قلبی و سکته به دارچین اعتماد نکنید.

همه شواهد نشان می‌ دهند که اصلاح سبک زندگی از جمله ورزش منظم، کاهش مصرف سدیم و الکل، ترک سیگار و حفظ وزن سالم موثرترین اقدامات اولیه برای افراد مبتلا به فشار خون بالاست.

بسیاری از افراد برای رسیدن به فشار خون سالم به یک یا چند داروی فشار خون نیاز دارند. اگرچه امتحان کردن یک درمان خانگی وسوسه انگیز است اما به اقداماتی که بعید به نظر می رسد مفید باشند اعتماد نکنید تا بتوانید از عواقب طولانی مدت فشار خون بالا جلوگیری کنید.

هنگامی که یک درمان برای فشار خون بالا انتخاب می کنید با پزشک خود صحبت کنید تا چیزی را انتخاب کنید که اثربخشی آن ثابت شده است.

همچنین بخوانید : عوارض زیاد خوردن دارچین چیست؟

منبع : verywellhealth