تفاوت روغن نارگیل و کره نارگیل چیست؟

تفاوت روغن نارگیل و کره نارگیل چیست؟
تفاوت روغن نارگیل و کره نارگیل چیست؟

اکثر مردم با روغن نارگیل آشنایی دارند اما کره نارگیل چندان شناخته شده نیست. این دو محصول ظاهر و بوی مشابهی داشته اما هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.

در ادامه این مقاله به بررسی فرق بین روغن نارگیل و کره نارگیل و همچنین کاربردهای آن ها در زمینه های مختلف می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

تفاوت بین روغن نارگیل و کره نارگیل چیست؟

روغن نارگیل با پرس سرد از گوشت نارگیل به دست می آید. در دمای اتاق جامد است و با حرارت دادن به مایع تبدیل می شود. این روغن دارای طعم و بوی نارگیل با شدت ملایم تا متوسط ​​است.

کره نارگیل بدون شک کره بادام زمینی مناطق استوایی است. از پوره کردن گوشت نارگیل تهیه می شود. در دمای اتاق جامد است و با حرارت دادن نرم می شود. نتیجه نهایی یک مایع با طعم و بوی قوی نارگیل است.

ارزش غذایی روغن نارگیل و کره نارگیل

روغن نارگیل به طور کامل از چربی و بیشتر از نوع اشباع شده ساخته شده است. یک قاشق غذاخوری حدود 14 گرم چربی دارد.

کره نارگیل از کل نارگیل تهیه می شود بنابراین حاوی چربی اشباع شده نیز هست یعنی حدود 10 گرم در هر قاشق غذاخوری. کره دارای مواد مغذی است که روغن نارگیل ندارد به ویژه فیبر. یک قاشق غذاخوری کره نارگیل حدود 2 گرم فیبر رژیمی دارد.

سایر مواد مغذی موجود در کره نارگیل عبارتند از :

  • پروتئین
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • آهن

روغن نارگیل و کره نارگیل کالری بالایی دارند. بسته به برند هر قاشق غذاخوری هر دو محصول حدود 110 تا 120 کالری دارد.

فواید و مزایای روغن نارگیل و کره نارگیل برای سلامتی

محتوای چربی اشباع بالا در روغن نارگیل و کره نارگیل بحث برانگیز است. منبع مورد اعتماد انجمن قلب آمریکا (AHA) هشدار می دهد که رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده منجر به کلسترول بالا می شود و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

طرفداران نارگیل استدلال می کنند که بیشتر تحقیقات مربوط به چربی اشباع شده قدیمی است. آن ها استدلال می کنند که بیشتر چربی اشباع شده لوریک اسید است بنابراین در واقع کلسترول خوب را افزایش می دهد و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.

لوریک اسید به اندازه سایر انواع چربی های اشباع شده مورد تحقیق قرار نگرفته است اما حداقل یک مطالعه کوچک نشان می دهد که این اسید برای کلسترول مفید است. مطالعه بر روی 32 مرد و زن سالم نشان داد که مصرف چربی های جامد غنی از لوریک اسید منجر به بهبود کلسترول نسبت به مصرف چربی های ترانس می شود.

یک متاآنالیز در سال 2010 نشان داد که چربی اشباع شده با افزایش بیماری های قلبی عروقی مرتبط نیست.

زمان و تحقیق بیشتر بحث را حل خواهد کرد. اما اینکه چگونه روغن نارگیل و کره نارگیل بر خطر ابتلا به بیماری قلبی امروزه تاثیر می‌گذارند ممکن است در نهایت به عوامل زیادی از جمله سطح فعالیت و رژیم غذایی کلی شما بستگی داشته باشد.

کاربردهای زیبایی روغن نارگیل و کره نارگیل

اگر در مورد مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت شخصی نگران هستید، یک شیشه روغن نارگیل یا کره نارگیل را در دسترس داشته باشید. اسیدهای چرب آن ها ممکن است به کاهش چین و چروک، خشکی پوست و لکه های پیری کمک کند.

تحقیقات علمی کمی در مورد مزایای مراقبت از پوست روغن نارگیل و کره نارگیل وجود دارد اما شواهد حکایتی فراوانی وجود دارد. می توانید از آن ها در محصولات زیبایی خود استفاده کنید :

  • مرطوب کننده های پوست
  • کرم اصلاح
  • روغن حمام
  • بالم لب
  • روغن ماساژ
  • پاک کننده آرایش چشم
  • اسکراب بدن یا پا وقتی با نمک دریا ترکیب شود

قبل از استفاده از روغن نارگیل یا کره نارگیل بر روی پوست خود، تست پچ را برای تست حساسیت و واکنش احتمالی آلرژیک انجام دهید.

روش آشپزی با روغن نارگیل و کره نارگیل

روغن نارگیل عمدتا به عنوان روغن پخت و پز استفاده می شود. روغن نارگیل تصفیه شده نقطه دود بالایی دارد و می تواند پخت و پز با حرارت بالا را تحمل کند. برای سرخ کردن و تفت دادن عالی است. روغن نارگیل فوق بکر نقطه دود کمتری دارد و عموما برای دمای 175 درجه سانتیگراد یا کمتر توصیه می شود.

روغن نارگیل را می توان روی نان تست پخش کرد و در پخت جایگزین کره و روغن گیاهی کرد. به خاطر داشته باشید که طعم روغن نارگیل فوق بکر به اندازه روغن های دیگر خنثی نیست و طعم نارگیل متوسطی را به محصولات پخته شده اضافه می کند. نسخه های تصفیه شده دارای طعم نارگیلی خفیف یا بدون طعم هستند.

کره نارگیل خوشمزه است. تقریبا روی هر چیزی قابل پخش است. این به عنوان یک جایگزین کره روی نان تست صبحگاهی یا نان شیرینی خوشمزه است.

از کره نارگیل می توان در مواد زیر استفاده کرد :

  • اضافه کردن کره نارگیل به اسموتی ها
  • آن را ذوب کرده و روی میوه های تازه یا ماست یخ زده بریزید
  • هم زدن آن در بلغور جو دوسر
  • آن را به پینا کولادا اضافه کنید

کره نارگیل به راحتی می سوزد و بهترین گزینه برای پختن روی اجاق گاز با حرارتی بالاتر از حرارت بسیار کم برای مدت کوتاهی نیست. این برای تهیه فاج و آب نبات عالی است و ممکن است جایگزین کره یا روغن شود. طعم قوی، شیرین و نارگیلی را به دستور العمل های شما اضافه می کند.

روغن نارگیل و کره نارگیل را از کجا می توان خرید؟

یک دهه پیش یافتن روغن نارگیل یا کره نارگیل در هر جایی به جز یک فروشگاه طبیعی برای شما سخت بود. امروزه آن ها در قفسه های سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ باکس اصلی هستند.

اما بسیاری از تولید کنندگان به سراغ محصولات نارگیل رفته‌ اند که انتخاب‌ های موجود ممکن است گیج‌ کننده باشد.

در اینجا چند نکته برای آسان کردن فرآیند خرید وجود دارد :

  • روغن نارگیل فوق بکر و بکر کمتر تصفیه شده است. اینها همچنین دارای بیشترین مواد مغذی هستند
  • روغن نارگیل تصفیه شده از گوشت خشک شده نارگیل تهیه می شود پس طعم نارگیل و بوی نارگیل کمی دارد
  • روغن نارگیل فوق بکر از گوشت نارگیل تازه تهیه می شود و باید طعم و بوی نارگیل مشخصی داشته باشد
  • اگر می خواهید طعم نارگیل کمتری در دستور العمل های خود داشته باشید یا در دمای بالاتر پخت می کنید ممکن است روغن نارگیل تصفیه شده غیرهیدروژنه را انتخاب کنید که به جای حلال های شیمیایی از فرآیند تمیز کردن بدون مواد شیمیایی استفاده می کند

کره نارگیل و روغن نارگیل باید در دمای اتاق نگهداری شوند. کره نارگیل ممکن است یک لایه روغن در بالای آن ایجاد کند مانند کره بادام زمینی طبیعی. قبل از استفاده کره را کاملا هم بزنید.

خلاصه

روغن نارگیل و کره نارگیل تفاوت های مشخصی در ظاهر، طعم و عملکرد دارند.

روغن نارگیل برای سرخ کردن و پخت و پز بهتر است.

کره نارگیل برای درست کردن آب نبات های بدون پخت یا آب نبات هایی که به آرامی روی حرارت بسیار کم پخته می شوند عالی است.

علیرغم ادعای بسیاری از کارشناسان سلامت طبیعی و علاقه مندان به نارگیل مبنی بر اینکه این محصولات یک شگفتی برای سلامتی هستند طب رایج رویکرد محتاطانه ای را در پیش گرفته است. تا زمانی که تحقیقات علمی به نتایج قطعی نرسد، روغن نارگیل و کره نارگیل را در حد اعتدال مصرف کنید.

همچنین بخوانید : تاثیر روغن نارگیل بر کلسترول خون چیست؟

منبع : healthline