6 روش برای انتخاب یک هندوانه خوب و شیرین و قرمز

طریقه انتخاب یک هندوانه خوب و شیرین و قرمز
طریقه انتخاب یک هندوانه خوب و شیرین و قرمز

هندوانه با رنگ قرمز روشن و آبدار، میوه ای غنی از مواد مغذی است که به عنوان یک میان وعده کم کالری و با طراوت شناخته می شود.

هندوانه رسیده منبع خوبی از آنتی اکسیدان های طبیعی از جمله لیکوپن فراهم می کند که با چندین فواید سلامتی مانند محافظت در برابر بیماری های قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان در ارتباط است.

اگرچه بهترین راه برای آگاهی از رسیدن هندوانه چشیدن یا بررسی گوشت قرمز آن است اما این تنها پس از خرید امکان پذیر است. باید بدانید که انتخاب یک هندوانه شیرین و آبدار بر اساس شکل ظاهری آن کاملا چالش برانگیز است.

در ادامه این مقاله با روش های انتخاب درست یک هندوانه خوب و شیرین و قرمز آشنا خواهید شد. با سومیتا همراه باشید؛

نحوه انتخاب درست هندوانه چگونه است؟

1. به دنبال شکل متقارن باشید

هندوانه ها در اندازه ها و شکل های مختلفی وجود دارند که از گرد به بیضی تا کشیده متفاوت هستند. همه آن ها می توانند انتخاب خوبی باشند.

هر کدام را که انتخاب کردید به انواعی که شکل محکم و متقارن دارند توجه کنید و از انتخاب آن هایی که برجستگی، فرورفتگی یا شکاف های نامنظم دارند خودداری کنید.

شکل نامتقارن هندوانه ممکن است نشان دهد که هندوانه مقدار متناقضی آب دریافت کرده یا به درستی گرده افشانی نشده است.

از طرف دیگر شکاف ها یا فرورفتگی ها ممکن است به وجود حشرات یا قارچ اشاره داشته باشند.

2. هندوانه سنگین انتخاب کنید

یک هندوانه شیرین و رسیده باید سنگین باشد. این معمولا به این معنی است که پر از آب است.

در حقیقت به نظر می رسد محتوای آب و فیبر وزن سالم میوه ها از جمله هندوانه را تعیین می کنند.

هندوانه 91٪ آب دارد. خوردن غذاهای غنی از آب مانند هندوانه به شما کمک می کند تا در حالی که کالری کمتری مصرف می کنید احساس سیری بیشتری داشته باشید.

3. سطح تماس هندوانه با زمین را بررسی کنید

اگر هندوانه را زیر و رو کنید باید یک لکه زرد پیدا کنید که در واقع سطح تماس هندوانه با زمین است. این لکه نشان می دهد که هندوانه قبل از برداشت چه مکانی روی زمین داشته است.

یک لکه بزرگ و زرد نشان می دهد که زمان بیشتری برای رسیدن به هندوانه صرف شده و باید شیرین تر باشد. برعکس یک نقطه سفیدتر نشان می دهد که خیلی زود چیده شده و به خوبی نرسیده است.

از آنجا که رشد هندوانه ها پس از برداشت ادامه نمی یابد انتخاب یک هندوانه با یک نقطه سفید به این معنی است که شما احتمالا هنداونه ی شیرینی ندارید.

4. از تکنیک ضربه زدن استفاده کنید

روش دیگر برای بررسی رسیدن، صدایی است که هندوانه هنگام ضربه زدن به آن می دهد. اگرچه این روش ذهنی است اما در بین علاقه مندان به هندوانه بسیار محبوب است.

در حقیقت محبوبیت آن محققان را به سمت تجزیه و تحلیل صدای هنداونه سوق داده است تا به تشخیص رسیده بودن آن کمک کنند.

هندوانه رسیده باید هنگامی که به آن ضربه می زنید صدای بم و خفه ای داشته باشد. اگر صدای توخالی داشته باشد به احتمال زیاد بیش از حد رسیده است.

5. سفتی هنداونه را ارزیابی کنید

بررسی سفتی هندوانه به مقاومت پوست اشاره دارد. یک هندوانه رسیده باید پوستی ضخیم داشته باشد که در صورت فشار به راحتی فرو نمی رود.

انواع هندوانه که هنگام فشار دادن، پوست شان فرو می رود بیش از حد رسیده اند. همچنین اگر با انگشت خود هندوانه خراش دهید، نمی توانید آن را برش دهید.

6. دم هندوانه را بررسی کنید

دم هندوانه به قطعه ای از ساقه گفته می شود که پس از برداشت میوه بر روی آن باقی مانده است.

دم با انتقال آب و مواد مغذی که به آن اجازه رشد می دهند، ساقه برگ ها، گل ها و میوه های گیاه را به ریشه های آن متصل می کند.

یک ساقه سبز معمولا نشان می دهد که هندوانه خیلی زود برداشت شده و رسیده نخواهد بود زیرا هنوز در حال رشد بوده است. برعکس یک ساقه خشک شده به یک هندوانه رسیده اشاره می کند.

چگونه یک هندوانه خراب و بد را شناسایی کنیم؟

هندوانه های آسیب دیده یا خراب ممکن است برای خوردن مضر باشند.

روش های زیر ممکن است به شما کمک کند تا یک هندوانه ی خراب را شناسایی کنید :

  • لکه های تیره رنگ : این لکه ها ممکن است نشان دهنده وجود قارچ یا باکتری باشند
  • گوشت آبکی : در این حالت گوشت هندوانه شروع به تجزیه، شل شدن و تیره شدن می کند. این می تواند به دلیل اشباع بیش از حد آب یا عفونت قارچی باشد
  • آسیب های پوستی : این آسیب به صورت یک الگوی نامنظم سفید تا قهوه ای روشن روی پوست ظاهر می شود و ممکن است در اثر تغذیه حشرات ایجاد شود
  • لکه های پوستی داخلی : این یک بیماری باکتریایی است که با بافت خشک قهوه ای در قسمت داخلی پوست مشخص می شود
  • بوی ترشیدگی : این ها انواع مختلفی از بوی تند هستند که نشان می دهد گوشت شروع به تخمیر کرده است

خلاصه

انتخاب یک هندوانه شیرین و رسیده می تواند مشکل باشد. شاخص های داخلی مانند طعم شیرین و گوشت قرمز تنها فاکتورهای تعیین کننده در تعیین رسیدن یک هندوانه هستند.

با این حال برخی از علائم خارجی ممکن است به تشخیص هندوانه ی رسیده، بیش از حد رسیده یا خراب کمک کند. این شامل وزن، صدا و شکل ظاهری آن می باشد.

با پیروی از برخی از ترفندهای بالا دفعه دیگر می توانید یک هندوانه عالی را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید : خواص آب هنداونه چیست؟

منبع : healthline