آیا سرکه سیب فشار خون بالا را پایین می آورد؟

آیا سرکه سیب فشار خون بالا را پایین می آورد؟
آیا سرکه سیب فشار خون بالا را پایین می آورد؟

این احتمال وجود دارد که شما یا کسی که می‌ شناسید فشار خون بالا داشته باشد. فشار خون نیرویی است که خون شما به دیواره‌ های شریان وارد می کند مانند آب در لوله وقتی شیر آب را باز می‌ کنید. خون از قلب شما به قسمت های دیگر بدن شما رانده می شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توضیح می دهد که فشار خون بالا چقدر رایج است :

  • از هر 3 بزرگسال آمریکایی یک نفر یا حدود 75 میلیون نفر فشار خون بالا دارند
  • حدود نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا آن را تحت کنترل ندارند
  • در سال 2014 بیش از 400000 مرگ ناشی از فشار خون بالا بوده است یا فشار خون بالا به عنوان یک عامل موثر بوده است

سرکه سیب به عنوان یک درمان طبیعی محبوب برای بسیاری از بیماری ها و شرایط استفاده می شود. اینها عبارتند از ناراحتی معده، کلسترول بالا و گلودرد.

قدمت این درمان ها به هزاران سال قبل بازمی گردد. پزشک یونان باستان بقراط از سرکه سیب برای مراقبت از زخم استفاده می کرد و در قرن دهم از سرکه سیب برای شستشوی دست در کالبد شکافی به منظور جلوگیری از عفونت استفاده می شد.

مطالعات نشان می دهد که سرکه سیب ممکن است در پایین نگه داشتن فشار خون بالا نقش داشته باشد. با این حال باید در کنار سایر درمان ها و تغییر سبک زندگی استفاده شود.

در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا سرکه سیب برای کاهش فشار خون بالا خوب و مفید است؟ با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای سرکه سیب برای فشار خون بالا

محققان تازه شروع به بررسی این موضوع کرده اند که چگونه سرکه سیب ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

بیشتر مطالعات آن ها بر روی حیوانات انجام شده است نه افراد. در حالی که تحقیقات بیشتری باید انجام شود برخی مطالعات نشان می دهد که سرکه سیب ممکن است به روش های زیر برای فشار خون مفید باشد؛

1. کاهش فعالیت رنین

سرکه سیب بیشتر حاوی استیک اسید است. در یک مطالعه به موش‌ های مبتلا به فشار خون بالا در مدت طولانی سرکه داده شد. این مطالعه نشان داد که موش‌ ها فشار خون و آنزیمی به نام رنین را کاهش دادند.

محققان بر این باورند که کاهش فعالیت رنین باعث کاهش فشار خون می شود. یک مطالعه مشابه نشان داد که استیک اسید ممکن است به جذب کلسیم نیز کمک کند.

2. کاهش گلوکز خون

کاهش گلوکز خون ممکن است به کاهش فشار خون نیز کمک کند. داروی تجویزی متفورمین که برای کاهش گلوکز در افراد مبتلا به دیابت استفاده می شود، در یک مطالعه اخیر فشار خون را کاهش داد.

از آنجایی که در مطالعه دیگری سرکه سیب به کاهش گلوکز خون در موش‌ ها کمک کرده است برخی معتقدند سرکه سیب ممکن است به کاهش فشار خون از این طریق کمک کند. با این حال تحقیقات بیشتری برای ارتباط واضح بین این دو مورد نیاز است.

3. لاغری و کاهش وزن

فشار خون بالا و چاقی اغلب در ارتباط نزدیکی با هم هستند. استفاده از سرکه سیب به جای سس ها و روغن های پرچرب و پر نمک ممکن است تغییر مفیدی در رژیم غذایی شما ایجاد کنید.

کاهش مصرف نمک می تواند به شما کمک کند هم فشار خون خود را مدیریت کنید و هم دور کمر خود را کاهش دهید. این روش زمانی که با یک رژیم غذایی سالم که شامل غذاهای غنی از پتاسیم مانند اسفناج و آووکادو است بهترین نتیجه را دارد.

4. کاهش کلسترول خون بالا

مطالعه ای در سال 2012 با 19 شرکت کننده نشان داد که مصرف سرکه سیب در طول هشت هفته منجر به کاهش کلسترول می شود.

کلسترول خون بالا و فشار خون بالا اغلب با هم منجر به ابتلا به بیماری قلبی می شوند. آن ها می توانند سریع تر به رگ های خونی و قلب شما آسیب برسانند. هنگامی که سرکه سیب مصرف می کنید ممکن است بتوانید همزمان کلسترول و فشار خون را کاهش دهید.

روش های استفاده از سرکه سیب برای فشار خون بالا

در اینجا چند ایده برای استفاده از سرکه سیب در رژیم غذایی شما وجود دارد :

  • آن را به پاپ کورن پخته شده اضافه کنید
  • آن را روی گوشت یا سبزیجات بریزید
  • آن را به اسموتی اضافه کنید
  • آن را با روغن زیتون و ادویه ها برای تهیه سس سالاد مخلوط کنید
  • آن را در یک چای مخلوط با آب و کمی عسل امتحان کنید
  • با اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 1/16 قاشق چای خوری فلفل قرمز به یک فنجان آب یک تونیک فلفل قرمز درست کنید
  • به جای قهوه یک فنجان سرکه سیب بنوشید

اقدامات غذایی دیگری نیز وجود دارد که بهتر است برای کمک به فشار خون خود انجام دهید.

بسیاری از این اقدامات دیگر با دقت بیشتری مورد مطالعه قرار گرفته اند. برچسب ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح سدیم خیلی بالا نیست. در صورت امکان گزینه های کم سدیم مانند سس سویا را انتخاب کنید. برای کنترل میزان نمک اضافه شده غذاها را خودتان درست کنید مانند سوپ ها و همبرگرها.

خلاصه

اگر با یک پزشک برای کنترل فشار خون خود صحبت می کنید، مهم است که به توصیه های او ادامه دهید. به مصرف داروهای تجویز شده ادامه دهید و از هر روال توصیه شده پیروی کنید.

سرکه سیب ممکن است در کاهش فشار خون نقش داشته باشد اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است. با این حال به نظر نمی رسد که استفاده از سرکه سیب در حد اعتدال خطری داشته باشد.

همچنین بخوانید : سیب برای رفلاکس معده خوب است؟

منبع : healthline