خواص و مضرات محلول سرکه سیب و جوش شیرین چیست؟

خواص و مضرات محلول سرکه سیب و جوش شیرین
خواص و مضرات محلول سرکه سیب و جوش شیرین

سرکه سیب و جوش شیرین وقتی به تنهایی مصرف شوند فواید سلامتی زیادی دارند. با این حال به تازگی ترکیب این دو برای بهبود سلامتی بدن تبلیغ می شود.

این ترکیب برای بهبود هضم غذا، کاهش درد مفاصل، مبارزه با عفونت‌ های دستگاه ادراری و حتی کمک به کاهش وزن استفاده می‌ شود.

در ادامه این مقاله با فواید دارویی و درمانی محلول سرکه سیب و جوش شیرین برای سلامتی بدن و همچنین عوارض و مضرات آن آشنا می شوید. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای سرکه سیب و جوش شیرین به تنهایی

سرکه سیب و جوش شیرین هر کدام به تنهایی با فواید سلامتی مختلفی مرتبط هستند.

به عنوان مثال مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که سرکه سیب می تواند به کشتن ویروس ها و باکتری های مضر و همچنین نوروویروس که عامل اصلی مسمومیت غذایی است کمک کند.

سرکه سیب همچنین ممکن است به کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک کند.

مطالعات حیوانی بیشتر نشان می دهد که سرکه سیب ممکن است به کاهش فشار خون، کلسترول و سطوح تری گلیسیرید کمک کند – اگرچه این یافته ها هنوز در انسان تایید نشده است.

مطالعات قدیمی‌ تر همچنین نشان می‌ دهد که سرکه سیب ممکن است احساس گرسنگی را کاهش دهد و به افراد کمک کند چربی بدن خود را از دست بدهند اگرچه تحقیقات اخیر برای حمایت از این یافته‌ ها محدود است.

وقتی صحبت از جوش شیرین می شود تحقیقات نشان می دهد که استفاده از آن به عنوان بخشی از دهانشویه ممکن است به جلوگیری از از بین رفتن مینای دندان کمک کند. علاوه بر این جوش شیرین ممکن است به بهبود عملکرد ورزشی در طول تمرینات کوتاه مدت و با شدت بالا کمک کند.

مکمل های جوش شیرین همچنین ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری مزمن کلیه و همچنین رشد سلول های سرطانی کمک کند. با این حال قبل از نتیجه گیری قوی تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

بعید است که ترکیب آن ها فواید سلامتی بیشتری ارائه دهد

ترکیب سرکه سیب و جوش شیرین برای کمک به قلیایی کردن بدن و جلوگیری از بیماری هایی که در محیط های اسیدی رشد می کنند تبلیغ می شود.

با این حال این ایده این واقعیت را نادیده می گیرد که بدن شما فرآیندهای دقیقی برای کنترل سطح pH خود دارد و آنچه می خورید یا می نوشید تاثیر بسیار کمی بر اسیدی یا قلیایی بودن بدن شما دارد.

همچنین ادعا می شود که این مخلوط حاوی مواد مغذی و آنزیم هایی است که به پیشگیری یا درمان انواع بیماری ها، از هضم ضعیف و درد مفاصل گرفته تا عفونت های دستگاه ادراری و افزایش وزن ناخواسته کمک می کند.

با این حال هیچ مطالعه ای برای حمایت از هر یک از این ادعاها یافت نمی شود.

عوارض و مضرات محلول سرکه سیب و جوش شیرین

خوردن جوش شیرین و سرکه سیب چه با هم یا به طور جداگانه ممکن است خطرات بالقوه ای داشته باشد؛

جوش شیرین

مصرف مقادیر زیاد جوش شیرین ممکن است باعث یک وضعیت تهدید کننده زندگی به نام آلکالوز متابولیک شود.

آلکالوز متابولیک زمانی اتفاق می افتد که بدن شما دیگر نتواند pH خون را کنترل کند. این می تواند در نتیجه مصرف بیش از حد ترکیبات قلیایی مانند جوش شیرین رخ دهد.

این وضعیت می تواند منجر به اسپاسم، ضعف عضلانی، تغییر وضعیت ذهنی و در صورت عدم درمان ضربان قلب نامنظم و حتی مرگ شود.

به دلیل محتوای بالای سدیم مصرف زیاد جوش شیرین ممکن است منجر به تجمع مایعات، فشار خون بالا و حتی نارسایی قلبی شود به ویژه در افراد مبتلا به اعتیاد به الکل یا بیماری کلیوی.

جوش شیرین نباید به کودکان زیر 5 سال داده شود زیرا ممکن است باعث تشنج و مشکلات تنفسی شود. زنان باردار و شیرده باید از مصرف آن اجتناب کنند.

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل اسیدیته بالا ممکن است باعث سوختگی گلو یا فرسایش مینای دندان شما شود. مصرف آن همچنین ممکن است در برخی افراد حالت تهوع ایجاد کند.

ترکیب سرکه سیب با جوش شیرین

ترکیب سرکه سیب با یک ترکیب قلیایی مانند جوش شیرین ممکن است به خنثی کردن مقداری اسیدیته آن کمک کند. با این حال مشخص نیست که آیا دستور العمل های رایج به اشتراک گذاشته شده در اینترنت منجر به خنثی کردن کامل اسیدیته سرکه سیب می شود یا خیر.

ترکیب این دو نیز یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که گاز تولید می کند. بنابراین این محلول ممکن است باعث ایجاد گاز و نفخ در افرادی شود که قبل از خروج تمام گاز آن را می‌ خورند. با این حال هیچ مطالعه ای در مورد این اثر تحقیق نکرده است.

سرکه سیب و جوش شیرین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند. افرادی که در حال حاضر دارو مصرف می کنند باید قبل از افزودن هر کدام به تنهایی یا ترکیبی به رژیم غذایی خود با پزشک صحبت کنند.

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد ایمنی مصرف طولانی مدت هر یک از این ترکیبات وجود دارد چه رسد به ترکیب آن ها. بنابراین تا زمانی که اطلاعات بیشتری به دست نیاید به احتمال زیاد از مصرف این مخلوط به طور کامل اجتناب کنید.

خلاصه

جوش شیرین و سرکه سیب هر کدام ممکن است فواید سلامتی مختلفی داشته باشند. با این حال هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد ترکیب این دو فواید بیشتری دارد.

خوردن هر یک از این ترکیبات خطرات بالقوه ای برای سلامتی دارد و اطلاعات کمی در مورد ایمنی طولانی مدت مصرف جوش شیرین یا سرکه سیب به تنهایی وجود دارد چه برسد به مخلوط کردن آن ها با هم.

بنابراین تا زمانی که اطلاعات بیشتری به دست نیاید احتمالا ایمن‌ ترین کار این است که از مصرف این مخلوط خودداری کنید.

همچنین بخوانید : خواص سرکه سیب قبل از خواب

منبع : healthline