جراحی لیفت ابرو چیست؟

جراحی لیفت ابرو
جراحی لیفت ابرو

لیفت ابرو (به انگلیسی : Eyebrow Lift) که به عنوان لیفت پیشانی نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی زیبایی است. لیفت ابرو می‌ تواند پوست را سفت کند، خط اخم را کاهش دهد و با تغییر شکل ابروها چهره ای جوان تر به شما ببخشد.

در ادامه این مقاله با انواع روش های جراحی لیفت ابرو آشنا می شوید. با سومیتا همراه باشید؛

لیفت ابرو برای چیست؟

تغییرات سریع در وزن، استرس یا فعالیت ماهیچه ای می تواند بر ساختار صورت شما تاثیر بگذارد و باعث شل شدن پوست یا چین و چروک ها شود.

برای بسیاری، چهره در هنگام برقراری ارتباط احساسات بار سنگینی را به دوش می کشد. ابروهای افتاده یا چشم های خسته می توانند سیگنال های متفاوتی در مورد احساسات واقعی شما ارسال کنند. لیفت ابرو می‌ تواند پوست را صاف کرده و ظاهری بهتر به آن ببخشد.

انواع مختلف لیفت ابرو

سه روش لیفت ابرو وجود دارد : لیفت آندوسکوپیک ابرو، لیفت شقیقه و لیفت کرونال ابرو.

یک لیفت ابروی موفقیت آمیز برای هر کسی متفاوت به نظر می رسد. جراح شما برای تعیین بهترین تکنیک برای ساختار استخوان، شکل صورت، نوع پوست و ظاهر ایده آل شما به شما مشاوره می دهد.

گاهی اوقات، لیفت ابرو در کنار سایر جراحی های صورت توصیه می شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

لیفت شقیقه

لیفت شقیقه کم تهاجمی ترین روش لیفت ابرو است که تحت بی حسی موضعی انجام می شود. جراح شما چند برش کوچک درست بالای هر شقیقه ایجاد می کند تا قسمت بیرونی ابروی شما را بالا بکشد.

می توان از این روش برای رفع افتادگی پلک فوقانی استفاده کرد.

لیفت آندوسکوپیک ابرو

لیفت آندوسکوپیک ابرو یک پله بالاتر از لیفت شقیقه است که کل ابرو را هدف قرار می دهد. جراح شما یک سری برش های کوچک در بالای پیشانی و شقیقه های شما ایجاد می کند و یک آندوسکوپ را وارد می کند.

این لوله کوچک دارای یک دوربین و ابزارهای تخصصی است که به نوک آن متصل شده است. جراح شما از آن برای تغییر موقعیت بافت و ماهیچه های زیر پوست و برداشتن چربی اضافی استفاده می کند.

لیفت کرونال ابرو

لیفت کرونال ابرو تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. جراح شما یک برش در پشت خط مو ایجاد می کند که از گوش به گوش دیگر کشیده می شود تا پوست پیشانی شما را بالا بکشد.

عضله و بافت زیرین دوباره تنظیم می شوند و چربی اضافی از بین می رود و ظاهری شاداب به صورت شما می بخشد.

هزینه لیفت ابرو چقدر است؟

لیفت ابرو جراحی زیبایی محسوب می شود بنابراین این عمل معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

فرض کنید یک پزشک این روش را برای کمک به بهبود دید یا سایر بیماری های شما توصیه می کند. در این صورت، بیمه شما ممکن است بخشی از هزینه ها را پوشش دهد.

چگونه برای جراحی لیفت ابرو آماده می شوید؟

جراح شما دستورالعمل های خاصی را برای آماده شدن برای جراحی به شما ارائه می دهد. دستورالعمل های قبل از عمل از جمله هرگونه محدودیت دارویی و غذایی را به دقت دنبال کنید.

سیگار کشیدن می تواند خطر عوارض را در حین و بعد از جراحی افزایش دهد. حداقل یک هفته قبل از جراحی سیگار را محدود یا ترک کنید. هر چه زودتر بتوانید مصرف خود را کاهش دهید خطر عوارض کمتری خواهید داشت.

در طول جراحی لیفت ابرو چه اتفاقی می افتد؟

لیفت ابرو معمولا یک جراحی سرپایی است. قبل از شروع عمل به مرکز می‌ رسید و با تیم مراقبت خود ملاقات می‌ کنید.

جراح شما بی حسی موضعی یا آرامبخش داخل وریدی را توصیه می کند. هنگامی که آرام شدید، جراح پوست شما را آماده کرده و برش می دهد.

جراح عضلات و بافت زیر پوست شما را برای ایجاد تقارن در قسمت بالایی صورت شما تنظیم می کند. همچنین چربی و بافت اضافی را حذف می کند تا ظاهری جوان تر ایجاد کند.

پس از آن جراح شما از چسب های پوستی، گیره های مخصوص یا بخیه برای بستن برش ها استفاده می کند.

بعد از جراحی لیفت ابرو چه انتظاری می توان داشت؟

تیم مراقبت دستورالعمل بعد از عمل را برای بهبودی بررسی می کند. این موارد را با دقت دنبال کنید تا از بهبودی بدون عوارض اطمینان حاصل کنید.

ممکن است در اطراف چشم‌ ها و سایر نواحی صورتتان کبودی و تورم ایجاد شود. این ممکن است تا 2 هفته پس از عمل ادامه یابد. بالا نگه داشتن سر در چند روز اول می تواند کمک کننده باشد.

همانطور که اعصاب شما بهبود می یابد، ممکن است احساس بی حسی و ناراحتی در محل برش (از جمله سفتی و خارش) داشته باشید. این احساسات می توانند تا 6 ماه ادامه داشته باشند.

متخصصان به طور کلی توصیه می کنند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید را محدود کنید و از فعالیت های شدید برای چند هفته تا چند ماه پس از جراحی خودداری کنید.

سوالات متداول درباره جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو چقدر ماندگار خواهد بود؟

با مراقبت مناسب، لیفت ابرو می تواند سال ها دوام بیاورد. حفظ یک سبک زندگی سالم و محافظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید می تواند ماندگاری لیفت ابرو را افزایش دهد.

آیا عمل لیفت ابرو دردناک است؟

برای اطمینان از یک تجربه راحت در طول عمل از بیهوشی استفاده می شود.

داروهای مسکن بدون نسخه (OTC) می توانند به کاهش ناراحتی خفیف بعد از عمل کمک کنند. جراح شما همچنین ممکن است داروهای ضد درد را برای کمک به مدیریت علائم شما تجویز کند.

آیا عمل لیفت ابرو باعث جای زخم می شود؟

تمام روش‌ های لیفت ابرو باعث ایجاد درجاتی از جای زخم می‌ شوند اما معمولا به خوبی در خط مو پنهان هستند یا می‌ توانند با آرایش پنهان شوند.

یک بررسی در سال 2004 نشان داد که اکثر مردم از نتایج خود – از جمله جای زخم – صرف نظر از نوع عمل لیفت ابرو که دریافت کرده‌ اند، راضی هستند.

آیا می توان بدون جراحی ابروها را لیفت کرد؟

فیلر و تزریق بوتاکس می‌ توانند خطوط اخم و پای کلاغی را بدون بریدن پوست کاهش دهند.

خلاصه

لیفت ابرو، افتادگی ابرو را بالا می‌ برد و ظاهری شاداب‌ تر به قسمت بالایی صورت می‌ دهد. عوارض جانبی جراحی لیفت ابرو شامل بی حسی یا خارش در محل برش در حین بهبود اسکار است. علائم مشهود این روش باید در عرض 3 هفته با مراقبت مناسب محو شوند.

منبع : healthline