15 خاصیت شگفت انگیز فلفل دلمه ای قرمز برای سلامتی بدن

خواص فلفل دلمه ای قرمز
خواص فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای قرمز (به انگلیسی : Red Bell Pepper) از خانواده فلفل های شیرین یا فلفل دلمه ای هاست. آن ها به دلیل شکل زنگوله مانندشان به فلفل دلمه ای معروف هستند و طعم ملایم و شیرین و گوشتی ترد و آبدار دارند.

اگرچه این نوع فلفل ها در سرتاسر جهان در دسترس هستند اما منشا آن ها در آمریکای جنوبی و مرکزی و مکزیک است. تمام انواع فلفل دلمه ای از جمله فلفل دلمه ای قرمز نارس به رنگ سبز هستند.

فلفل دلمه ای قرمز از نظر گیاه شناسی میوه است اما به دلیل طعم ملایم، شیرین و ترد به عنوان سبزیجات شناخته می شود که در انواع غذاها استفاده می شوند.

آن ها معمولا از نظر اندازه با توپ های نرم قابل مقایسه هستند اما بسته به زمان رشد آن ها می توانند کوچکتر باشند.

آن ها منابع بسیار خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین C ،A و B6 هستند. علاوه بر این آن ها همچنین حاوی ویتامین E، ویتامین K، فولات و پتاسیم می باشند.

همچنین آنتی اکسیدان ها فلفل دلمه‌ ای قرمز ارگانیک را باید به فلفل‌ های معمولی ترجیح داد زیرا با پوست خورده می‌ شوند و فلفل‌ های معمولی اغلب در تماس با آفت‌کش‌ های مضری هستند که بقایای آن‌ ها روی پوست باقی می مانند.

در ادامه این مقاله با فواید فلفل دلمه ای قرمز برای سلامتی بدن و پوست و مو بیشتر آشنا خواهید شد. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای فلفل دلمه ای قرمز برای سلامتی بدن

1. سرشار از آنتی اکسیدان است

فلفل دلمه ای قرمز یک گزینه سالم است که می تواند بخشی از رژیم غذایی روزانه شما را تشکیل دهد زیرا حاوی مواد مغذی گیاهی است که آنتی اکسیدان های قوی در آن ها وجود دارد.

این آنتی اکسیدان ها با سموم محیطی و تخریب سلولی مقابله می کنند. آن ها بدن شما را از آسیب رادیکال های آزاد که باعث ایجاد سرطان می شوند محافظت می کنند. بنابراین فلفل دلمه ای به پیشگیری از انواع سرطان های معده، روده بزرگ، سینه، پروستات و ریه کمک می کند.

2. منبع ویتامین C است

فلفل دلمه ای قرمز 300 درصد ویتامین C مصرفی روزانه را تامین می کند.

ویتامین C جدا از اینکه یک آنتی اکسیدان قوی است برای جذب مناسب آهن نیز حیاتی است. بنابراین کسانی که از کمبود آهن رنج می برند می توانند فلفل دلمه ای قرمز را با منبع آهن خود مصرف کنند تا جذب حداکثری را تسهیل کنند.

3. خواص ضد التهابی دارد

خوردن فلفل دلمه ای قرمز به درمان و پیشگیری از التهاب در بدن کمک می کند. اگر استرس دارید یا احساس خستگی می کنید این یک گزینه عالی برای انرژی دادن به خودتان است.

4. دیورتیک طبیعی است

ترکیب ویتامین B6 و منیزیم موجود در فلفل دلمه ای قرمز به کاهش اضطراب به خصوص به دلیل علائم قبل از قاعدگی کمک می کند. ویتامین B6 که یک ادرارآور طبیعی است برای کاهش نفخ و جلوگیری از فشار خون عالی است.

5. منبع غنی ویتامین A است

فلفل دلمه ای قرمز منبع عالی ویتامین A است که حدود 75 درصد نیاز روزانه ویتامین A را در هر فنجان تامین می کند.

ویتامین A یک ماده مغذی است که از بینایی سالم به ویژه دید در شب حمایت می کند زیرا به عملکرد شبکیه کمک کرده و از ایجاد آب مروارید جلوگیری می کند.

6. باعت لاغری و کاهش وزن می شود

فلفل دلمه ای قرمز به کاهش وزن کمک می کند. یک فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز تکه‌ شده تنها 31 کالری دارد و چربی یا کلسترول ندارد.

علاوه بر این می‌توانید با مصرف فلفل دلمه‌ای قرمز کالری بیشتری بسوزانید زیرا این فلفل‌ ها می‌توانند گرمازایی را فعال کرده و سرعت متابولیسم را افزایش دهند.

فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی کپسایسین نیست که به فلفل‌ های دیگر گرما می‌ دهد. در نتیجه آن ها یک اثر گرمازایی ملایم دارند که متابولیسم شما را بدون افزایش ضربان قلب یا فشار خون مانند سایر انواع فلفل ها افزایش می دهد.

7. منبع فیبر است

نصف فنجان فلفل دلمه ای قرمز حدود 1 گرم فیبر دارد که هضم سالم را تسهیل می کند و سطح کلسترول را حفظ می کند. همچنین از سرطان روده بزرگ محافظت می کند و به درمان یبوست و سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند.

8. خطر بیماری های مزمن را کاهش می دهد

فلفل دلمه ای قرمز می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم حاوی انواع میوه ها و سبزیجات باشد که خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سکته مغزی، دیابت نوع 2، بیماری قلبی، فشار خون بالا و برخی از انواع سرطان ها را کاهش می دهد.

9. منبع عالی پتاسیم است

فلفل دلمه ای قرمز 7 درصد از ارزش غذایی روزانه پتاسیم در هر فنجان را تامین می کند. این ماده معدنی برای تنظیم سطح مایعات داخل و خارج سلول ها، انقباض عضله قلب و پریستالیس روده مورد نیاز بدن است که به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند.

10.ویتامین C آن باعث جذب بیشتر آهن می شود

ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای قرمز با تسهیل جذب آهن به تشکیل کلاژن استخوان، غضروف، ماهیچه ها و رگ های خونی کمک می کند.

11.برای سلامت پوست مفید است

ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای قرمز به تشکیل کلاژن کمک می کند. کلاژن برای سالم ماندن پوست شما مورد نیاز است و حتی کمبودهای جزئی ویتامین C می تواند باعث مشکلات پوستی شود.

12.منبع کاروتنوئیدهاست

فلفل دلمه ای قرمز منبع عالی سه کاروتنوئید مبارزه کننده با سرطان است : لوتئین، بتا کریپتوکسانتین و زآگزانتین.

این کاروتنوئیدها علاوه بر اینکه برای پوست بسیار عالی هستند به دلیل محتوای سیلیکون بالایی که دارند به کاهش تورم ناشی از آرتریت کمک می کنند. آب فلفل دلمه ای قرمز نیز به دلیل خواص درمانی آن شناخته شده است.

13.برای سلامت مو مفید است

فلفل دلمه ای قرمز منبع عالی ویتامین C است که در تشکیل کلاژن نقش دارد. فولیکول های مو برای سالم ماندن و رشد مطلوب به کلاژن نیاز دارند. کمبود ویتامین C می تواند باعث خشکی و شکنندگی موها شود.

14. از ریزش مو جلوگیری می کند

فلفل دلمه ای قرمز می تواند در جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید باشد زیرا جریان خون را برای تحریک رشد مو بهبود می بخشد و از فولیکول های مو در برابر اثر DHT محافظت می کند.

15.باعث افزایش رشد مو می شود

تندی فلفل دلمه ای قرمز می تواند به سرعت رشد مو تا 50 درصد کمک کند.

چند تکه فلفل دلمه ای قرمز را به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید و 15 دقیقه آن را خنک کنید سپس آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست سر خود بمالید و آبکشی کنید. انجام منظم این کار باعث تحریک رشد مو می شود.

همچنین بخوانید : خواص فلفل دلمه ای سبز

منبع : stylecraze