10 خاصیت شگفت انگیز سس سالسا برای سلامتی بدن

خواص سس سالسا
خواص سس سالسا

سس سالسا یکی از محبوب ترین چاشنی های جهان است که از ترکیب گوجه فرنگی، فلفل هالوپینو، پیاز، سیر، آب لیموترش و حتی انبه یا توت فرنگی تهیه می شود.

سالسای تازه یکی از بهترین راه ها برای افزودن عطر و طعم بیشتر به غذاهای شماست در عین حال حاوی مواد مغذی ضروری است و مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد.

در ادامه این مقاله با فواید سس سالسای تازه برای سلامتی بدن آشنا می شوید. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای سس سالسا برای سلامتی بدن

1. منبع خوب ویتامین C است

آب لیموترش، پیاز و گوجه فرنگی همه منابع غنی از آنتی اکسیدان ویتامین C هستند. ویتامین C به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند و باعث پیری سالم می شود.

سالسا غالبا خام سرو می شود و برای جذب ویتامین C بسیار مفید است.

2. می تواند قند خون را تثبیت کند

فیبر به طور طبیعی در دیواره سلولی گیاهان یافت می شود و سالسا پر از فیبر است اما هیچ گونه چربی و قندی ندارد. این یک ترکیب مفید برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است که به دنبال طعم دادن به غذای خود بدون افزایش قند خون است.

فیبر به ما کمک می کند بعد از غذا خوردن احساس رضایت داشته باشیم و باعث ترشح انسولین در بدن نمی شود.

3. آبرسان است

بیش از 95 درصد وزن گوجه فرنگی از آب تامین می شود. برای بزرگسالان نوشیدن هشت لیوان آب در روز و خوردن غذاهای غنی از آب مانند گوجه فرنگی مهم است.

هر سلول در بدن شما به آب متکی است بنابراین افزودن سالسای بیشتر به رژیم روزانه می تواند به بدن شما کمک کند تا کاراتر باشد.

4. ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

گوجه فرنگی حاوی کاروتنوئید لیکوپن است که با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد. گوجه فرنگی تنها نوع محصولی نیست که حاوی لیکوپن است اما تقریبا 80 درصد از لیکوپن موجود در رژیم غذایی آمریکایی ها را تامین می کند.

5. به شما در چربی سوزی کمک می کند

هالوپینو که اغلب در سالسای تازه یافت می شود حاوی کپسایسین است. کپسایسین می تواند توانایی چربی سوزی بدن شما را افزایش دهد و در نتیجه باعث لاغری و کاهش وزن شود.

6. برای سلامتی قلب مفید است

کلسترول غذایی از غذاهایی است که از حیوانات به دست می آیند. سس سالسا فقط شامل موادی است که از گیاهان به دست می آیند و به طور طبیعی فاقد کلسترول است.

7. کالری کمی دارد اما پر از عطر و طعم است

یک وعده سس سالسا 2 قاشق غذاخوری است که به طور متوسط ​​کمتر از 10 کالری دارد. با خیال راحت غذاهای مورد علاقه خود را با سالسا بخورید و نگران کالری آن ها نباشید.

8. حاوی پتاسیم است

بیشتر بزرگسالان آمریکایی به اندازه کافی غذاهای غنی از پتاسیم نمی خورند. پتاسیم به ما کمک می کند تعادل مایعات و مواد معدنی خود را تنظیم کنیم.

این یک عامل حیاتی در تنظیم فشار خون ماست. بیشتر غذاهای فرآوری شده کمتر از نیاز روزانه پتاسیم دارند بنابراین مصرف سس سالسا روش دیگری برای پر کردن این خلا است.

9. منبع خوبی از کوئرستین است

کوئرستین نوع دیگری از آنتی اکسیدان است که هم در پیاز و هم در گوجه فرنگی یافت می شود. مشخص شده است که این آنتی اکسیدان دارای اثرات ضد سرطانی، ضد التهابی و آنتی هیستامینی است.

10. منبع اسید سیتریک است

لیموترش استفاده شده در سس سالسا فواید زیادی برای سلامتی دارد. یک مزیت برجسته لیموترش این است که سرشار از اسید سیتریک می باشد.

از مزایای مهم اسید سیتریک می توان به کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه به طور طبیعی اشاره کرد.

خلاصه

سس سالسا نه تنها مزایای بی شماری برای سلامتی بدن دارد بلکه یک روش عالی برای اضافه کردن طعم به غذا بدون افزودن نمک، شکر یا چربی است.

همچنین بخوانید : خواص و مضرات سس پستو چیست؟

منبع : healthline