7 خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای سلامتی بدن

خواص آلوئه ورا
خواص آلوئه ورا

آلوئه ورا (به انگلیسی : Aloe Vera) به طور گسترده ای برای تسکین آفتاب سوختگی و کمک به بهبود زخم ها استفاده می شود.

استفاده از ژل آلوئه ورا سابقه طولانی در استفاده برای اهداف دارویی دارد و قدمت آن به مصر باستان باز می گردد. این گیاه بومی شمال آفریقا، جنوب اروپا و جزایر قناری است.

امروزه آلوئه ورا در آب و هوای گرمسیری سراسر جهان رشد می کند. از تسکین سوزش سر دل گرفته تا کاهش بالقوه گسترش سرطان سینه محققان تازه شروع به کشف مزایای این گیاه و بسیاری از محصولات جانبی آن کرده‌ اند.

در ادامه این مقاله با کاربردها و فواید دارویی و درمانی آلوئه ورا برای سلامتی بدن و پوست بیشتر آشنا خواهید شد. با سومیتا همراه باشید؛

فواید و مزایای آلوئه ورا برای سلامتی بدن

1. باعث تسکین سوزش سر دل می شود

بیماری رفلاکس معده (GERD) یک اختلال گوارشی است که اغلب منجر به سوزش سر دل می شود.

یک بررسی در سال 2010 نشان داد که مصرف 29 تا 85 میلی لیتر ژل آلوئه ورا همراه با غذا می تواند شدت رفلاکس معده و سایر مشکلات مربوط به هضم را کاهش دهد.

سمیت کم این گیاه آن را به درمانی ایمن و ملایم برای سوزش سر دل تبدیل می کند.

2. برای تازه نگه داشتن محصولات مفید است

یک مطالعه در سال 2014 به بررسی گیاهان گوجه فرنگی پوشیده شده با ژل آلوئه پرداخت. این گزارش شواهدی را نشان می‌ دهد که این پوشش با موفقیت از رشد بسیاری از انواع باکتری‌ های مضر روی سبزیجات جلوگیری می‌ کند.

نتایج مشابهی در یک مطالعه متفاوت با سیب پیدا شد. این بدان معنی است که ژل آلوئه ورا می تواند به میوه ها و سبزیجات کمک کند تا تازه بمانند و نیاز به مواد شیمیایی خطرناکی را که عمر مفید محصولات را افزایش می دهند از بین ببرد.

3. جایگزینی طبیعی برای دهانشویه است

در مطالعه‌ ای در سال 2014 محققان دریافتند که عصاره آلوئه ورا جایگزین ایمن و موثری برای دهانشویه‌ های شیمیایی است. مواد طبیعی این گیاه که شامل دوز سالم ویتامین C است می تواند پلاک را مسدود کند. همچنین اگر خونریزی یا تورم لثه دارید می تواند آن را تسکین دهد.

4. به کاهش قند خون کمک می کند

بر اساس یک مطالعه خوردن دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در روز می تواند باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شود.

این می تواند به این معنی باشد که آلوئه ورا ممکن است آینده ای در درمان دیابت داشته باشد. اما افراد مبتلا به دیابت که از داروهای کاهش دهنده گلوکز استفاده می کنند باید در مصرف آلوئه ورا احتیاط کنند. آب آلوئه ورا همراه با داروهای دیابت احتمالا می تواند گلوکز خون شما را تا سطوح خطرناکی کاهش دهد.

5. یک ملین طبیعی است

آلوئه ورا یک ملین طبیعی محسوب می شود. تعداد انگشت شماری از مطالعات به فواید ژل آلوئه ورا برای کمک به هضم غذا پرداخته اند.

تیمی از دانشمندان نیجریه ای مطالعه ای بر روی موش ها انجام دادند و دریافتند ژل ساخته شده از آلوئه ورا می تواند یبوست را تسکین دهد اما مطالعه دیگری که توسط موسسه ملی سلامت انجام شد مصرف عصاره برگ کامل آلوئه ورا را مورد بررسی قرار داد، این یافته ها رشد تومور را در روده بزرگ موش های آزمایشگاهی نشان داد.

در سال 2002 سازمان غذا و داروی ایالات متحده ملزم شد که تمام محصولات ملین تهیه شده با آلوئه ورا از بازار ایالات متحده حذف یا فرموله شوند.

کلینیک مایو توصیه می کند که می توان از آلوئه ورا برای رفع یبوست استفاده کرد اما به میزان کم. آن ها توصیه می کنند که دوز 0.04 تا 0.17 گرم آب آلوئه ورا کافی است.

اگر به بیماری کرون، کولیت یا هموروئید مبتلا هستید نباید آلوئه ورا مصرف کنید. می تواند باعث گرفتگی شدید شکم و اسهال شود. اگر از داروهای دیگری استفاده می کنید باید مصرف آلوئه ورا را متوقف کنید ممکن است توانایی بدن شما برای جذب داروها را کاهش دهد.

6. برای سلامت پوست مفید است

می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید تا پوست خود را شفاف و مرطوب نگه دارید. این ممکن است به این دلیل باشد که این گیاه در آب و هوای خشک و ناپایدار رشد می کند و برای زنده ماندن در شرایط سخت برگ های گیاه آب را ذخیره می کنند.

مقادیر بالای آب موجود در برگ ها با ترکیبات گیاهی خاصی مانند کربوهیدرات های پیچیده آن را به یک مرطوب کننده موثر صورت و مسکن درد تبدیل می کنند.

7. پتانسیل مبارزه با سرطان سینه را دارد

یک مطالعه جدید به بررسی خواص درمانی آلوئه امودین – یک ترکیب در برگ های آلوئه ورا پرداخته است.

گفته می شود که این ترکیب پتانسیلی در کاهش رشد سرطان سینه دارد. با این حال مطالعات بیشتری برای پیشبرد این نظریه مورد نیاز است.

خلاصه

راه های مختلفی برای استفاده از گیاه آلوئه ورا و ژل ها و عصاره های مختلفی که می توان از آن تهیه کرد وجود دارد.

اگر قصد دارید از آلوئه ورا به صورت دارویی استفاده کنید به خصوص اگر دارو مصرف می کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید : خواص آلوئه ورا برای دیابت

منبع : healthline