خواص کرفس و آب کرفس برای مردان چیست؟

خواص کرفس برای مردان
خواص کرفس برای مردان

مصرف کرفس در سال های اخیر به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. یکی از خواص کرفس بهبود سلامت جنسی مردان است.

علی رغم ادعاهای رسانه های مختلف، تحقیقات در مورد فواید خاص مصرف کرفس برای سلامتی همچنان محدود است. با این وجود ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که مصرف کرفس فوایدی برای مردان دارد.

در این مقاله به بررسی همه ی فواید درمانی کرفس برای سلامتی جنسی مردان می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

باورهای غلط در مقابل علم

1. آیا کرفس باعث افزایش سطح آندروسترون می شود؟

آندروسترون یک متابولیت استروئیدی ضعیف از هورمون جنسی تستوسترون است که به طور طبیعی در هر دو جنس وجود دارد اگر چه در مردان نسبت به زنان بیشتر است.

این هورمون همراه با هورمون های دیگر به ویژگی های مردانه مانند موهای بدن کمک می کند و در عرق انسان یافت می شود.

چندین منبع رسانه ای ادعا می کنند که کرفس مملو از آندروسترون است و بنابراین می تواند منجر به افزایش سطح تستوسترون و میل جنسی در مردان شود.

اگرچه برخی مطالعات نشان می دهد که کرفس حاوی آندروسترون است اما شواهدی وجود ندارد که خوردن کرفس یا نوشیدن آب آن باعث افزایش سطح آندروسترون یا بهبود میل جنسی در مردان می شود.

2. آیا می توان کرفس را به عنوان یک داروی بهبود قوای جنسی در نظر گرفت؟

قرص های تقویت قوای جنسی داروهایی هستند که میل جنسی را تحریک می کنند.

فرمون ها هورمون های شیمیایی هستند که در خارج از بدن فعالیت می کنند و در پدیده های مختلفی نقش دارند یکی از آن ها جاذبه جنسی است.

آندروسترون فرمون محسوب می شود زیرا در عرق انسان به مقدار کم یافت می شود.

برخی ادعا می کنند که کرفس به دلیل خواص فرومونیک هنگام خوردن می تواند به عنوان یک ماده تقویت قوای جنسی عمل کند هرچند تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است. بنابراین داده های بیشتری برای تایید این اثر بالقوه مورد نیاز است.

فواید و مزایای کرفس برای سلامتی مردان

اگرچه اطلاعات مربوط به اثرات خاص مصرف کرفس بر سلامت جنسی مردان محدود است اما کرفس ممکن است مزایای بالقوه دیگری را فراهم کند.

3. ممکن است باعث باروری شود

کرفس سرشار از ویتامین C و مواد مغذی گیاهی است که از ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی هستند و نشان داده شده است دارای خاصیت ضد التهابی می باشند.

در حالی که آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش خطر بیماری کمک کنند اما ممکن است سلامت جنسی مردان را نیز ارتقا دهند.

به طور خاص، مطالعات انسانی انتخاب شده نشان می دهد که مصرف آنتی اکسیدان زیاد می تواند به بهبود تعداد اسپرم و تحرک آن ها که هر دو عامل حیاتی در باروری مردان هستند کمک کند.

یک مطالعه روی حیوانات، اثر مصرف مکمل عصاره برگ کرفس را در افزایش تولید اسپرم مشاهده کرد. با این حال غلظت عصاره ها بسیار بیشتر است و لزوما با خوردن کرفس یا نوشیدن آب آن مقایسه نمی شود.

علاوه بر این تحقیقات اضافی انسانی برای تعیین مزایای خاص کرفس بر باروری مردان مورد نیاز است.

4. ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

کرفس و آب آن ممکن است به کنترل فشار خون کمک کنند.

این امر احتمالا به دلیل وجود نیترات های طبیعی موجود در کرفس است که می تواند باعث سلامت قلب و کاهش فشار خون شود.

علاوه بر این، فشار خون بالا بارها و بارها با اختلال نعوظ در مردان مرتبط شده است.

گفته می شود مصرف منظم میوه ها و سبزیجات از جمله کرفس به طور منظم ممکن است علائم اختلال نعوظ را بهبود بخشد اگرچه اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع لازم است تا مزایای خاص آن مشخص شود.

5. سرشار از ویتامین K است

کرفس منبع غنی ویتامین K است، با 1 فنجان (124 گرم) کرفس حدود 30٪ از نیاز روزانه مردان به این ویتامین تامین می شود.

ویتامین K یک ماده مغذی مهم برای لخته شدن خون و سلامت استخوان هاست.

در حالی که باکتری های روده شما مقداری ویتامین K تولید می کنند، منابع غذایی برای تامین نیاز روزانه که حدود 120 میکروگرم برای مردان است لازم می باشد.

خوردن منظم کرفس یک روش عالی برای کمک به حفظ سطح ویتامین K است و به نوبه خود در سلامت استخوان و لخته شدن خون موثر است.

خلاصه

مصرف کرفس و آب کرفس یک روند بهداشتی نوظهور است که ادعا می شود مزایای مختلفی در رابطه با سلامت جنسی مردان ارائه می دهد، اگرچه تحقیقات در این زمینه کم است.

مصرف کرفس اگرچه ممکن است به میزان ناچیزی به باروری و همچنین به تنظیم فشار خون کمک کند اما برای تعیین تاثیرات خاص آن بر سایر عوامل مرتبط با سلامت جنسی مردان، اطلاعات بیشتری لازم است.

همانطور که گفته شد استفاده از کرفس و آب آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل کلی راهی عالی برای بهبود مصرف مواد مغذی و بهره مندی از آنتی اکسیدان های موجود در آن است.

همچنین بخوانید : عوارض و مضرات آب کرفس

منبع : healthline